|
کدخبر: 286751

افزایش صدور پروانه ساخت در تهران

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: تعداد پروانه‌های ساختمانی در تهران، ١٥٠٠ مورد افزایش داشته و امیدواریم به ٨ هزار مورد برسد.

حمیدرضا صارمی در بیست و ششمین رویداد امید و افتخار شهردارى تهران در مراسم آغازعملیات اجرایی بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد در شهر تهران اگر نرخ تخریب را ٢ درصد بگیریم و عمر ساختمان را ٥٠ سال حساب کنیم، باید سالانه ٢٠ هزار پروانه ساختمانی صادر شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: در سال ٩٧، ٩٨، ٩٩ و ١٤٠٠، ٥ هزار پروانه ساختمانی صادر شده و خبر خوش این است که با مصوبات کمیسیون ماده ٥ و مشوق ها، در برخى از مناطق بین ٤٠٠ تا ٥٠٠ درصد صدور پروانه ساختمانى رشد داشته است.

حمیدرضا صارمی همچنین گفت: بعد از یک فرایند چندین ساله، امروز تعداد پروانه‌های ساختمانی در تهران، ١٥٠٠ پرونده افزایش داشته و امیدواریم به ٨ هزار مورد برسد.

معاون شهردار تهران با اشاره به رویکرد شهرداری تهران و استفاده از بخش خصوصی گفت: شهرداری تهران مداخله مستقیم را در بحث مسکن نخواهد داشت و این مسئله از طریق بخش خصوصی پیگیری و دنبال می‌شود.

حمیدرضا صارمی افزود: شرایط نشان می‌دهد راهبرد مداخله شهرداری تهران در حوزه مسکن مؤثر بوده است و امروز شکرگزار هستیم که فرآیند ساخت ۸۰ هزار واحد مسکونی در بخش‌های مختلف مدیریت می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها