|
کدخبر: 279671

لیست ساختمان های ناایمن در اختیار دادگستری

رئیس کل دادگستری استان تهران از پشتیبانی همه‌جانبه از شهرداری تهران در جهت صیانت از حقوق مردم و بیت‌المال خبر داد و اجرای دقیق و صحیح قانون پیش‌فروش ساختمان از سوی شهرداری را خواستار شد.

جامعه لیست ساختمان های ناایمن در اختیار دادگستری

نشست مشترک رئیس کل و معاونین دادگستری استان تهران با شهردار و مدیریت شهری پایتخت در راستای تعامل، هم‌فکری و هم‌افزایی در سالن ولایت مجتمع قضائی امام خمینی (ره) برگزار شد.

علی القاصی، رئیس کل دادگستری ضمن خیرمقدم‌گویی به شهردار تهران و معاونان وی با بیان اینکه شهرداری پایتخت و دادگستری کل استان تهران به‌لحاظ نوع مأموریت‌ها و وظایف دستگاه قضائی و شهرداری ارتباط تنگاتنگی با یک‌دیگر دارند، گفت: ارتباط مدیریت شهری و دادگستری کل استان تهران به‌جهت پرونده‌هایی که از این رهگذر تشکیل می‌شود، بسیار وسیع و در عین حال دارای اهمیت است.

مدیریت شهری تهران را نمی‌توان با سایر کلانشهرها مقایسه کرد

رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه شهرداری تهران به‌لحاظ پیچیدگی‌های موجود در ابعاد مختلف مدیریت و نظارت از گستردگی‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است، اذعان کرد: باید توجه داشت که مدیریت شهری تهران را نمی‌توان با سایر کلانشهرها مقایسه کرد و اقتضائات پایتخت به‌عنوان ام‌القرای جهان اسلام و تنوع و تکثر مسائل آن قابل قیاس با سایر کلانشهرها نیست.

وی در ادامه با تاکید بر این گزاره که هر چه نظارت‌ها هدفمند، قانونمند و هوشمند باشد، سلامت مجموعه بیشتر و متعاقب آن ورودی پرونده به دستگاه قضائی کمتر خواهد بود، عنوان کرد: هر چه بر حسن اجرای ضوابط، قوانین و مقررات بیشتر نظارت شود و پیشگیری به‌عمل آید، طبیعتاً نتایج حاصله از آن، مدیریت سالم، قانون‌مند و عاری از بسیاری از مسائل و مشکلات خواهد بود و در عین حال دستگاه قضائی نیز با مشکلات کمتری مواجه خواهد بود.

القاصی در ادامه بیان کرد: بخشی از مأموریت همکاران در دادگستری استان تهران معطوف به این موضوع است که با حضور در کمیسیون‌های مربوطه، زمینه احقاق حقوق شهروندان فراهم گردد و با اعمال قانون از بروز انحرافات و برخی از جرایم و تخلفات جلوگیری شود و در صورت بروز تخلفات، برخوردهای قانونی لازم صورت گیرد.

پشتیبانی همه‌جانبه از شهرداری تهران در جهت صیانت از حقوق مردم و بیت‌المال

رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه از پشتیبانی همه‌جانبه شهرداری تهران از سوی دستگاه قضائی در جهت برخورد با تخلفات و کج‌روی‌های احتمالی صیانت از حقوق مردم و بیت‌المال خبر داد و اظهار کرد: در بدو امر مجموعه مدیریت شهری، خود در خط مقدم مبارزه با ناهنجاری‌ها و تخلفات قرار دارد و بر همین اساس ضرورت دارد تا با اعمال نظارت به‌موقع و دقیق از سوی مدیریت شهری از بروز هر گونه تخلف و کج‌روی پیشگیری به‌عمل آید.

اختصاص مجتمع‌ها و شعب ویژه قضائی برای رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با شهرداری

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اختصاص مجتمع‌ها و شعب ویژه قضائی برای رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با شهرداری خبر داد و تاکید کرد: دستگاه قضائی ضامن حقوق شهرداری تهران به‌عنوان یکی از مصادیق حقوق بیت‌المال خواهد بود و بر همین اساس پرونده‌های مرتبط با شهرداری با نگاه ویژه، سرعت و دقت لازم در این مجتمع‌ها و شعب قضائی پیگیری و رسیدگی خواهند شد.

القاصی در بخش دیگری از سخنان خود هم‌فکری و تعامل بیش از پیش را لازمه تسریع در امورات حقوقی مرتبط با مدیریت شهری دانست و در عین حال بیان کرد: بعضاً ارقام پرونده‌هایی که به طرفیت شهرداری تشکیل می‌شود، بسیار کلان و قابل توجه است و بر همین اساس می‌طلبد پیگیری‌ها و تعاملات ویژه‌ای در راستای صیانت از حقوق بیت‌المال صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران رویکرد مدیریت شهری را «حق‌مدار» توصیف کرد و گفت: توجه شهرداری تهران نسبت به حقوق شهر، شهروندان، سرمایه‌گذار و بیت‌المال نویدبخش است.

وی بر ضرورت استمرار این دست از جلسات تاکید کرد و در عین حال، حل مشکلات حریم شهر تهران را با تعامل و هم‌افزایی میان‌بخشی ممکن دانست.

فهرست ساختمان‌های ناایمن بنابر اهمیت در اختیار دادگستری قرار گیرد

القاصی در ادامه سخنان خود به مساله ساختمان‌های ناایمن در شهر تهران اشاره کرد و گفت: ساختمان‌های ناایمن موجود در شهر تهران حاصل ترک فعل‌هایی است که در سال‌های گذشته رخ داده و بر همین اساس اولویت‌گذاری در این زمینه یک ضرورت است تا به مراتب اهمیت تحت پیگیری قانونی قرار گیرند؛ در همین زمینه از شهرداری تهران خواسته می‌شود تا در اسرع وقت فهرست ساختمان‌های ناایمن بنا بر درجه اهمیت در اختیار دادگستری استان تهران قرار داده شود تا مورد پیگیری قضائی قرار گیرد.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها