|
کدخبر: 286680

زلزله زنگ هشداری برای همه شهرها است

عضو شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم نوسازی بافت فرسوده در تهران برای مقابله با زلزله تاکید کرد.

مهدی پیرهادی در یکصد و بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: در خصوص زلزله‌ای که در کشور ما رخ داد باید بر این نکته تاکید کنیم که کشور ما زلزله خیز است و تهران نیز از این موضوع مستثنی نیست. در پی وقوع زلزله در ترکیه و سوریه به دولت و مردم سوریه و ترکیه که تعداد زیادی از شهروندان‌شان را در این زلزله ناگوار از دست داده‌اند تسلیت می‌گویم.

وی افزود: وقوع زلزله زنگ هشداری برای همه شهرها از جمله تهران است که ۴۰۰۰ هکتار بافت فرسوده و میزان بیشتری بافت ناپایدار دارد. من بارها هشدار داده‌ام اما برخی برای اهداف سیاسی و سودجویی نوسازی بافت فرسوده را مورد توجه قرار نمی‌دهند. این هجمه‌ها در شورای شهر این دوره تاثیری نگذاشته و شاهد زحمات شهرداری و ریاست شورا بوده‌ایم تا نسبت به صدور جوازهای مختلف و تشویق افراد ساکن در بافت فرسوده به نوسازی اقدام کرده‌اند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: تاکید کرد: اگر زلزله ترکیه در تهران به وقوع بپیوندد صدها هزار نفر کشته می‌دهیم. امروز اگر دولت و وزارت راه و شهرسازی فکری نکنند پایتخت جمهوری اسلامی ایران دچار مشکل می‌شود. بی تردید اگر امروز فکر نشود فردا دیر است.

وی ادامه داد: از تبلیغات رسانه‌ای و هجمه برخی افراد سودجو نباید ترسید بلکه باید تصمیم و تحول اساسی در نوسازی بافت فرسوده اتخاذ کرد. اگر این اتفاق در تهران بیفتد تصمیم گیری بعد از آن دیر خواهد بود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها