|
کدخبر: 285411

هوای این استان ها سرد می‌شود

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان کمی ابری همراه با غبار محلی و در مناطق صنعتی و پرتردد شهری همراه با کاهش کیفیت هوا همچنین کاهش تدریجی و نسبی دما تا پنجشنبه (۶ بهمن ماه) پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی، تصاویر ماهواره‌ای و خروجی مدل‌های پیش‌یابی عددی طی پنج روز آینده به دلیل پایداری نسبی جو، عدم وزش باد قابل ملاحظه، جوی پایدار همراه با ماندگاری هوای سرد در ارتفاعات، پدیده مه و سوزباد در بیشتر نواحی استان به‌ویژه در مناطق پرتردد شهری، پرجمعیت و صنعتی استان افزایش و انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

از دوشنبه تا چهارشنبه(۳ تا ۵ بهمن) در ارتفاعات بالادست شرقی استان و روز پنجشنبه(۶ بهمن) برای نواحی شمال شرق استان در بعضی ساعات افزایش ابرناکی با احتمال بارش‌های پراکنده برف مورد انتظار است. در نوار غربی و نواحی جنوب غرب تا سه‌شنبه (۴ بهمن) در بعضی ساعات وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

در سطح استان تا پنجشنبه هفته جاری شاهد روند کاهش تدریجی و نسبی دما خواهیم بود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فیروزکوه و فیروزکوه آلودگی- امین آباد با کمینه دمای ۱۴-  درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۳ بهمن ماه) قسمتی ابری همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱-  درجه و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه ( ۴ بهمن ماه) کمی ابری همراه با غبار محلی و در بعضی ساعت‌ها غبارآلود با حداقل دمای ۲- و حداکثر دمای ۵  درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر