|
کدخبر: 282438

در استخرهای تهران افرادی می‌نشینند و لابی می کنند

عضو شورای شهر تهران گفت:در استخرهای تهران افرادی می‌نشینند که اقدام به فساد و لابی کردن می‌کنند.

بررسی گزارش عملکرد شهرداری تهران در راستای ارتقای سلامت اداری در دستور کار یکصد و شانزدهمین جلسه شورای شهر تهران قرار گرفت.

میثم مظفر عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه بیش از ۵۶۱ میلیارد تومان چک‌های سررسید گذشته در شهرداری وجود دارد گفت: این چک‌ها مربوط به ۱۵ سال گذشته است و به ارزش روز بسیار هنگفت است.

وی ادامه داد: نظارت بر نیروهای شهربان و حریم بان بسیار اهمیت دارد یکی از مواردی که آبروی شهرداری مورد لطمه قرار می‌گیرد، همین موضوع است.

مظفر درباره مشکل پروژه‌های مشارکتی، گفت: توانایی مالی سرمایه گذار در پروژه‌های مشارکتی بسیار مهم است؛ لذا احراز اهلیت و توانایی مالی سرمایه گذار را می‌توانیم از طریق پرینت بانکی آن فرد انجام دهیم.

مظفر تصریح کرد: در مواردی فیش‌های پشت باجه‌ای نیز وجود دارد که باید مورد پیگیری قرار بگیرد.

در ادامه احمد صادقی عضو شورای شهر تهران گفت: پس از دو هفته گزارش هنوز اقدامی در حوزه شفافیت رخ نداده است.

وی ادامه داد: یکی از موارد ازبین بردن فساد قطع ارتباط مراجعه کننده و مسئولان است.

در ادامه محمد آخوندی گفت: مدیرانی هستند که نمی‌توانند اعتراض کنند مدیری در بخشی از شهرداری وجود دارد اما به دلیل آنکه گزارشی داده است در اختیار کارگزینی قرار گرفته و ۶ ماه است خانه نشین شده است.

حکم‌های خلاف قانون تمدید شدند

در ادامه ناصر امانی گفت: شاه بیت مبارزه با فساد رعایت قانون است و همه باید تلاش کنیم شهردار تهران خود را مقید به رعایت قوانین بالا دستی کند.

وی ادامه داد: من به آقای زاکانی نامه زدم و اعلام کردم بسیاری از انتصابات شهرداری تهران خلاف قانون است اما ته تنها این موضوع رعایت نشد بلکه پس از یک سال حکم تمامی آنها تمدید شد.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: بحث رشوه و فساد همواره در کنار شهرداری وجود داشته است رستم می‌خواهد جدا کردن این فرزند ناخلف از مادرش باید اقدامی کنیم که وقتی اسمی از فساد می‌آید نگویند شهرداری ابتدای جدول است.

امانی گفت: هنوز تخلفات اداری وجود دارد اما در آن مملو از پرونده است باید چند کارشناس عالیه در هیأت رسیدگی به تخلفات اداری وجود داشته باشد سیل جا به جایی مدیران در شهرداری ایجاد شده است از ۲۲ تا مدیر ۴ نفر زن بودند که ۳ نفر آنها حذف شده‌اند و چرا این اتفاق رخ داده است.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها