|
کدخبر: 282066

احتمال تعطیلی ادارات قوت گرفت

عابد ملکی افزود: مدیران ادارات نیز باید با مرخصی مادران دارای فرزند محصل موافقت کنند همچنین فعالیت کارخانه‌های تولید شن و ماسه نیز تا روز چهارشنبه متوقف خواهد بود.

معاون استاندار تهران درباره تعطیلی یا کاهش فعالیت کاری کارمندان نیز گفت: به وزارت کشور پیشنهاد داده شد که ساعت کاری ادارات ۲ ساعت کاهش پیدا کند که در صورت تایید این موضوع ابلاغ می شود.

وی تاکید کرد: این کاهش در راستای کاهش بار ترافیکی تهران در این سه روز انجام می شود که در صورت تایید وزارت کشور این کاهش اطلاع رسانی خواهد شد.

ملکی در خصوص لغو مسابقه فوتبال استقلال و پرسپولیس نیز گفت: در این جلسه قرار شد این بازی با توجه به شرایط به احتمال زیاد لغو شود که البته این موضوع باید به عنوان پیش آگاهی به فدراسیون اعلام گردد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط جوی فدراسیون فوتبال این مسابقه را نمی تواند در روز سه شنبه برگزار کند.

تردد شبانه کامیون ها لغو شد

معاون استاندار تهران تاکید کرد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر پایداری هوا تا روز چهارشنبه ممنوعیت تردد شبانه کامیون‌ها تا روز چهارشنبه اعمال خواهد شد و باید کامیون‌ها از مبادی بیرون شهر ممنوعیت ترددشان اعمال شود. همچنین واحدهای تولید بتن، شن و ماسه و آسفالت فعالیت‌شان تا روز سه شنبه متوقف خواهد بود.

وی تاکید کرد: شرکت پخش و پالایش باید نسبت به تامین گاز نیروگاه‌ها و صنایع اقدام کند و ممنوعیت استفاده از نفت کوره و مازوت در تهران اعمال خواهد شد و محیط زیست و وزارت صمت نیز باید بر این موضوع نظارت و دقت لازم را داشته باشند، بی تردید اگر کسی این قانون را رعایت نکند به مردم معرفی خواهد شد.

معاون استاندار تهران تاکید کرد: این محدودیت ها فعلا تا پایان روز سه شنبه اعمال خواهد شد و اگر آلودگی در شرایط ناسالم بود برای روز چهارشنبه نیز تا آخر روز سه شنبه تصمیم گیری خواهد شد.

مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست نیز اعلام کرد: امروز شنبه ۲۶ آذر، هوای تهران و کرج برای همه گروه‌ها ناسالم است همچنین هوای سه کلانشهر دیگر، ناسالم برای گروه‌های حساس و سه کلانشهر قابل قبول است.

بر اساس گزارش دریافتی از مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم این سازمان، هوای کلانشهرهای تهران و کرج به ترتیب با شاخص های ۱۵۹ و ۱۷۲ در شرایط ناسالم برای گروه‌ها و هوای کلانشهرهای مشهد، اهواز و اراک به ترتیب با شاخص‌های ۱۰۱، ۱۱۰ و ۱۱۳ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

براساس این گزارش، هوای کلانشهرهای تبریز، اصفهان و شیراز به ترتیب با شاخص‌های ۸۷، ۹۵ و ۵۶ قابل قبول است.

شاخص آلایندگی هوا تا ۵۰ سبز و پاک، بین ۵۱ تا ۱۰۰ زرد و قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ قرمز و ناسالم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بنفش و بسیار ناسالم، بیشتر از ۳۰۰ قهوه‌ای خطرناک است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها