|
کدخبر: 281476

پل حافظ تخریب می شود؟

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از برنامه ریزی برای مقاوم سازی لرزه ای ۶۶ پل تا سال ۱۴۰۳ خبر داد.

جامعه  پل حافظ تخریب می شود؟

عباس شعبانی بعد از استماع گزارش رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در مورد وضعیت پایش پلهای پایتخت، با اشاره به وضعیت مقاوم سازی و بهسازی پل‌ها، گفت: مقاوم سازی پل‌ها به دلیل اهمیتی که دارد در دستور کار قرار گرفته و البته این مهم از سنوات قبل انجام می‌شده است و ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان بودجه از سنوات قبل پیش بینی شده بود که این عدد در بودجه امسال به ۲۰۰ میلیارد تومان رسید.

وی اظهار کرد: باید همه ارکان شهرداری برای حفاظت از پل‌ها پای کار بیایند. چرا که در بازدیدی که انجام داده‌ایم متوجه شدیم که آبیاری فضای سبز مجاور یک پل به آن آسیب می‌زند که قرار شد اصلاح شود یا سازمان زیباسازی بعضا روکشی در بتن‌های پل در سال‌های قبل ایجاد می‌کرده که کار اشتباهی بود. چرا که ما نمی‌توانیم تخریب‌های احتمالی پل را ببینیم و همچنین استفاده از نمک و شن در زمان یخبندان برای بتن اشتباه است و باید حداقل از شن استفاده کرد.

شعبانی در ادامه با بیان اینکه پل حافظ - جمهوری مطالعاتی در رابطه با برداشتنش در دستور کار قرار گرفته، گفت: این اقدام هنوز در مرحله مطالعاتی است.

وی با بیان اینکه نگهداشت پل‌ها بسیار مهم است و پل‌سازی علمی است که هر روز جدید می‌شود، افزود: تا پایان سال ۱۴۰۳ باید ۶۶ پل بهسازی لرزه‌ای شود و امیدواریم در بودجه سال آینده از ماه حمایت کنید.

وی در پاسخ به سوال تشکری هاشمی در مورد زیرگذر گیشا با بیان اینکه زیرگذر گیشا از قبل یک طرح مصوب بوده اما در دوره گذشته که خودشان باید توضیح دهند برخی از حرکات زیرگذر از مرحله احداث خارج شده است، گفت: بر همین اساس دسترسی شرق به غرب و ورودی به محله نصر دچار مشکل شده که یا باید دوباره پروژه را شروع کنیم که مردم و کسبه معترض می‌شوند و یا باید یک زیر گذر جنوب به جنوب در چمران ایجاد کنیم که هنوز این مسئله در کمیته‌های تخصصی به تصویب نرسیده است.

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها