|
کدخبر: 279242

با جدیت برای توزیع عادلانه امکانات ایستاده‌ایم

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بر لزوم بهره گیری مدیریت شهری از فرصت‌های گردشگری و درآمدزا تاکید کرد.

جامعه با جدیت برای توزیع عادلانه امکانات ایستاده‌ایم

مهدی سلیمی با حضور در جلسه هم‌اندیشی با اعضای شورای عالی استان‌ها با اشاره سخنان چنمایندگان شورای عالی استان‌ها و درخواست‌های ایشان گفت: ما نیاز به اصلاح قوانین و آیین نامه‌ها داریم که در حوزه اختیارات مجلس است و درخواست داریم نمایندگان شورای عالی استان‌ها ما را در این حوزه یاری کنند تا بتوانیم بر اساس واقعیت‌های استانی عمل و درخواست قانون‌گذاری کنیم.

وی درباره اعطای اعتبارات از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز افزود: بخشی از اعتبارات در اختیار سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست؛ اما توزیع در اختیار سازمان نیست. ما قبول داریم که عدالت در توزیع وجود ندارد و باید به دنبال عدالت در توزیع باشیم و ما هم پیگیر آن هستیم. برای مثال در حوزه توزیع قیر ما از ابتدا گفتیم این مسئله باید با تصویب ۵ کمیته توزیع شود و امضای طلایی در این مسئله نقش نداشته باشد.

سلیمی با بیان اینکه توزیع قیر در فصلی انجام می‌شود که عملا بدرد نمی‌خورد، گفت: ما در این زمینه تنها اختیار توزیع را داریم و متأسفانه تا اعتبارات تصویب شود و در اختیار ما قرار گیرد شهریور ماه می‌رسد و توزیع قیر در فصل سرد اتفاق می‌افتد. بنابراین برای حل این مسئله باید قوانین بودجه اصلاح شود. بخشی این مشکل را می‌شود با تخصیص تنخواه حل کرد و بعضی از شهرها ماشین‌آلات آتش نشانی را سال ۸۱ دریافت کرده‌اند.

وی با تاکید بر اهمیت خدمات‌رسانی از سوی مدیریت شهری بیان کرد: برای نگه‌داشت سرمایه اجتماعی باید امید آفرینی کرد و برای این امید آفرینی باید خدمات ما افزایش یابد و نشان دهیم که نظام، نگاه پدرانه به مردم دارد.

سلیمی افزود: مجوزهایی که از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اعطا می‌شود به درخواست شهرداری‌هاست و بدون درخواست مدیریت شهرداری این مجوزها اعطا نمی‌شود.

وی در خصوص درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: همانطور که ما در کشور شهر زعفران و آلو و گردو و ... داریم باید شهرداری‌ها را هم به همین سمت ببریم. یعنی باید از روزمرگی‌ها عبور کنیم. بنابراین باید بخشی از توان مدیریت شهری برای روزمرگی‌ها مصرف شود و باقی آن باید به سمت توسعه و آزمایش راه‌های درآمدزایی جدید باشد.

وی افزود: ما با جدیت برای توزیع عادلانه امکانات ایستاده‌ایم و تمام تلاش ما این است که شهرها و روستاهایی امکانات دریافت کنند که واقعا نیاز دارند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر