|
کدخبر: 279409

این استان ها بارانی می شوند

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران و گاهی رعد و برق در پنج استان و آلودگی هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد.

جامعه این استان ها بارانی می شوند

صادق ضیائیان افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ آبان ماه) در بخش‌هایی از استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب شرق فارس و جنوب یزد افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت: طی این دو روز در نواحی شرق و جنوب شرق افزایش سرعت وزش باد انتظار می‌رود.

به گفته ضیائیان چهارشنبه (۲ آذر ماه) در سواحل غربی دریای خزر و پنجشنبه (۳ آذر ماه) در بخش‌هایی از غرب کشور و سواحل دریای خزر افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: طی پنج روز آینده در سایر مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود و در شهرهای پرجمعیت و صنعتی افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: طی دو روز آینده خلیج فارس و سه شنبه (اول آذر ماه) تنگه هرمز در شرق خلیج فارس مواج خواهد بود.

ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، گفت: آسمان تهران دوشنبه (۳۰ آبان ماه) صاف همراه با غبار محلی در بعضی ساعت‌ها غبارآلود با بیشترین و کمترین دمای ۱۷ و ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت سه شنبه (اول آذرماه) صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی در بعضی ساعت‌ها غبارآلود خواهد بود و بیشترین و کمترین دمای این روز به ۱۷ و ۸ درجه سانتیگراد می‌رسد.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا(۲۹ و ۳۰ آبان ‌ماه) بندرعباس با دمای ۳۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و همدان با دمای ۳- و ۲- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

منبع: تابناک
  • محمد جوادزاهدی ارسالی در

    سلام جناب آقای صادق ضاییان کارشناس هواشناسی
    هوا باران رحمت الهی آفتاب رحمت الهی، باران ادامه دارد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها