|
کدخبر: 279322

اظهار نظر جدید زاکانی درباره پایتخت

شهردار تهران بیان کرد: باید شهر را طوری اداره کنیم که با ۱۵ میلیون نفر جمعیت مشکلاتی مانند ترافیک ، آلودگی هوا و مسکن نداشته باشد.

جامعه اظهار نظر جدید زاکانی درباره پایتخت

علیرضا زاکانی، در مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با بیان اینکه از تلاش و کوشش، اهتمام و انگیزه آقای رئیسی تشکر می کنم و خیر مقدم به آقای رفیعی می گویم، اظهار کرد: با یک ماهیتی به نام تهران مواجهیم که شرایط مناسبی برای شهروندانش ندارد و با یک شهروندانی مواجهیم که ناراضی‌اند و  علت این نارضایتی نیز ترافیک، آلودگی هوا، بد مسکنی، بی مسکنی و سایر مشکلات است.

وی با اشاره به اینکه سه انتظار از مرکز مطالعات داریم، توضیح داد: مرکز مطالعات باید مغزافزار مجموعه ما باشد و طوری عمل کند که مانند نشان، هر لحظه ما را به نقطه مطلوب هدایت کند؛ همچنین باید بتواند ساماندهی نخبگان شهر تهران را به عهده بگیرد و مسیر آنها را به حوزه دانشی منتقل کند تا آنها در حوزه های مختلف بتوانند مشارکت کنند.

شهردار تهران درباره انتظار سوم از این مرکز خاطرنشان کرد: باید بتوانیم از این ظرف و مظروف استفاده و جریان نظری کشور را تغییر دهیم و مرکز مطالعات باید با فکر و ایده خود بتواند جریان فکری را دست بگیرد و اثرگذار باشد و حتی الگوی ارائه شده ما در شهرداری را نقد کند.

محمد منان رئیسی، رییس سابق مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در این مراسم اظهار کرد: هر جایی که پیشنهاد مسئولیت به بنده می رسد، زیر بار مسئولیت نمی روم مگر اینکه به این اطمینان برسم که این مسئولیت پذیری در خودم متعین است اما بعد از پذیرش مسئولیت، ملاحظه کاری را مدنظر قرار نمی دهم و در این یک سال سعی کردم هر آنچه تکلیف است را انجام دهم و مدیون مردم نباشم. 

همچنین عطالله رفیعی آتانی، سرپرست جدید مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در این آیین گفت: اهمیت مرکز مطالعات این است که تهران باید محل تلاقی همه تجربیات تمدنی ما از جمله تمدن ایرانی و اسلامی و قلب ایران و جهان اسلام است و مرکز مطالعات باید مغز متفکر و عقل متصل همه تصمیمات در تهران باشد، منتها این کار به جزئیات کامل، نگاه استراتژیک و جامعی نیاز دارد که در آن یک چیز فدای همه چیز نشود.

وی با بیان اینکه امیدواریم در مرکز مطالعات، منشا تحولات و محل آروزهایی چون الگوی پیشرفت باشیم، افزود: اگر هر دوره مدیرتی به یک تحول اساسی فکر نکند، به سمت میرایی و محافظه کاری می رود و در نهایت به سمت قهقرا سوق پیدا می کند؛ تهران به عنوان هویت واحد یک روح و جسم دارد که این دو بر هم تاثیر دارند، بنابراین باید به سمت ارتقا و تحول سبک زندگی و دنبال کردن سبک ایرانی-اسلامی و پیشرفته برویم که با کمک آن بسیاری از محدودیت هایی که در کالبد تهران و رنج هایی که بحث زندگی در تهران وجود دارد، کاسته می شود.

بنا براعلام سایت شهر، رفیعی با اشاره به اینکه مدیریت تهران باید به مدیریت مطلوب الگوی حکمرانی دینی و انقلابی تبدیل شود و آن را به سایر شهرها و جهان نشان دهد، ادامه داد: باید اثرگذاری بین شهرداری و مرکز مطالعات در بحث اینکه آنچه که در مرکز مطالعات تولید می شود و در مجموعه شهرداری مورد استفاده قرار می گیرد، حداکثری شود و در کنار آن ظرفیت علمی بیرون از مرکز نیز باید مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

منبع: فارس

ارسال نظر