|
کدخبر: 277966

مصوبه ای که به علت بروز فساد ابطال شد

معاون سازمان بازرسی از ابطال کمیسیون توافقات شهرداری تهران به علت بروز فساد احتمالی خبر داد.

احمد اسدیان معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور در  دومین گردهمایی سراسری علمی و آموزشی ویژه سربازرسان و بازرسان سازمان بازرسی کل کشور با موضوع «شناسایی و نظارت بر چالش‌ها و تهدیدهای پیش رو شهرداری و شوراهای اسلامی کشور» گفت: رویکرد علمی و تخصصی سازمان بازرسی در دوره تحول و تعالی، هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی را ارتقای سطح دانش و آگاهی بازرسان به منظور اشراف نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور عنوان کرد.

وی ادامه داد: بخش مهمی از کار سازمان بازرسی به انطباق عملکرد دستگاه‌ها با قانون برمی‌گردد ولی نکته دیگر و بخش مغفول عمل نکرده‌هایی است که جزو وظایف ذاتی و اصلی هر دستگاهی است و مغفول می‌ماند و شاید بخشی از نظارت بر حسن جریان امور به این بخش برمی‌گردد.

اسدیان راهکار از بین بردن سوءجریان را شناسایی و حذف بستر و گلوگاه فساد عنوان کرد و در بیان مصداق موضوع ورود سازمان به منظور ابطال کمیسیون توافقات شهرداری تهران را به عنوان یکی از رویه‌های بروز فساد احتمالی مورد اشاره قرار داد.

معاون سازمان بازرسی افزود: این کمیسیون حق داشت به آرای کمیسیون‌ها از جمله کمیسیون ماده 100 ورود کرده و موضوع را با اخذ جریمه حل و فصل کند که ممکن بود مفاسدی پشت این قضیه رخ بدهد، لذا مصوبه شورای شهر که این کمیسیون را ایجاد می‌کرد با ورود سازمان بازرسی باطل شد.

این مقام قضایی با تاکید بر اینکه سازمان بازرسی به دنبال شناسایی ریشه‌ها و حل اساسی مشکلات است، از ورود این سازمان به مناقصات و مزایدات شهرداری خبر داد و افزود که بر این اساس با پیگیری سازمان بازرسی و دستور شهردار تهران معاملات واسطه‌ای در شهرداری ممنوع شد.

اسدیان خاطرنشان کرد که سازمان بازرسی سیستمی شدن کلیه فرآیندها در شهرداری‌هاست تا همه مراحل از صدور پروانه ساخت تا تکمیلبه صورت شفاف انجام شود.

معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور افزود: باید به سراغ آموزش‌هایی که مبنای آن شناسایی بنیان‌هایی که ریشه خلاف است، برویم.

اسدیان در ادامه پیشنهاد داد یک دپارتمان و بانک اطلاعاتی شامل تمام قوانین، مقررات، دستورالعمل‌ها، آئین‌نامه‌ها و آرای وحدت رویه مربوط به شهرداری‌ها ایجاد شود تا بازرسان در سریع‌ترین زمان ممکن بتوانند با مراجعه به آن نظر و دیدگاه خود را مطرح کنند.

وی با تبیین وظایف و اختیارات سازمان بازرسی کل کشور گفت: سازمان بازرسی کل کشور به دلیل جایگاه نظارتی که دارد، عالی‌ترین نهاد نظارتی ایران است و تنها دستگاهی است که بر همه دستگاه‌های اجرایی کشور نظارت عام دارد.

منبع: فارس

ارسال نظر