|
کدخبر: 276975

وعده جدید شهردار تهران

شهردار تهران از راه‌اندازی نهضت پارکینگ‌سازی و ساماندهی پارک حاشیه‌ای در پایتخت خبر داد و گفت: تا کنون در شهر تهران ۱۵۰ پارکینگ ساخته شده و ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ فضای پارکینگ دیگر نیز در دستور کار شهرداری تهران قراردارد.

جامعه وعده جدید شهردار تهران

علیرضا زاکانی روز شنبه در مراسم افتتاح پارکینگ هوشمند امیرکبیر در منطقه ۱۴ گفت: هم اکنون ساخت چهار پارکینگ به عقد قرارداد رسیده و هشت پروژه دیگر نیز در حال بررسی های کارشناسی است.

وی تاکید کرد: بزودی ساخت سه هزار مترمربع پارکینگ را در جنوب شهر در منطقه ۲۰ آغاز می کنیم که تحول بزرگی را در این محدوده ایجاد می کند.

شهردار تهران با بیان اینکه در حوزه پارک هوشمند در حال تامین زیرساخت ها و طراحی های جدید هستیم، گفت: تمام این امکانات در یک اپلیکیشن زیست بومی جمع آوری می شود تا شهروندان بتوانند انتخاب کنند.

راه اندازی کارخانه تولید آسفالت بزرگ مقیاس تا بهمن ماه

شهردار تهران تاکید کرد: پیش بینی می کنیم تا بهمن ماه کارخانه تولید آسفالت بزرگ مقیاس در تهران ایجاد کنیم تا به انداژه ظرفیت موجود امکان تولید آسفالت داشته باشد، علاوه براینکه در نظر داریم تا در شرق تهران نیز کارخانه آسفالت احداث کنیم تا هزینه حمل و نقل بر شهرداری تهران تحمیل نشود.

وی درباره پارکینگ طبقاتی امیرکبیر هم گفت: عملیات ساخت این پارکینگ از ۱۳ سال پیش شروع شده بود و با یک پیشرفت کمتر از ۷۰ درصد تحویل ما شد. طی هشت ماه کار جدی ۳۰ درصد باقیمانده نیز به اتمام رسید تا امروز شاهد افتتاح آن در این نقطه پر نیاز شهر باشیم.

پارکینگ امیرکبیر اولین پارکینگ هوشمندی است که تاییدیه آتش نشانی دارد

وی خاطرنشان کرد: این پارکینگ حدود ۲۰ هزار مترمربع زیر بنا دارد و اولین پارکینگ هوشمندی است که تاییدیه آتش نشانی را دارد حتی پارکینگ های خصوصی نیز چنین قابلیتی ندارند به طوری که هر بخشی از آن دچار حادثه شود بتوان آن را به صورت ۱۰۰ درصد مهار و از سرایت آن به سایر بخش ها جلوگیری کند.

به گفته شهردار تهران، حدود ۵۵۰ جای فضای پارک دارد و اولین پارکینگ زیر سطحی است که روی آن یک محیط عمومی شهری است و در بالای آن ساخت و سازی صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: تهران به شدت نیازمند پارکینگ است و در حال حاضر در کنار خیابان های عمومی پارک خودرو صورت می گیرد و عملا سطحی از خیابان که متعلق به عموم مردم است اشغال می شود باید بتوانیم با نهضت پارکینگ سازی در تهران فرصت های جدیدی خلق کنیم و شرایط خیابان ها و معابر اصلی مان را از پارک خوردو نجات دهیم چرا که هزینه سنگینی با ایجاد یک متر خیابان انجام می شود و وقتی بخش عمده ای از آن را در اختیار توقف خوردو قرار می‌دهیم، امکان بهره مندی عمومی را از شهروندان می گیریم.

زاکانی گفت: با تمهیدی که صورت گرفته شده جایی که امکان احداث پارکینگ در خود بنا وجود دارد، در یک شعاع ۳۰۰ متری امکان ایجاد می کنیم تا هم گره از زندگی و کار مردم باز شود و هم کار شهر معطل عدم امکان تاسیس پارکینگ در یک ساختمان نماند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها