|
کدخبر: 276918

تولید داخل بیش از این توان پاسخگویی ندارد

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: حمل و نقل عمومی پایتخت تا پایان سال جاری به کمک دولت برای خرید اتوبوس‌های داخلی و واردات اتوبوس‌ها در نقطه قابل قبولی قرار می‌گیرد.

جامعه تولید داخل بیش از این توان پاسخگویی ندارد

پرویز سروری، در تشریح روند نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران گفت: در شرایط بسیار بدی در ابتدای ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران حمل و نقل عمومی را تحویل گرفتیم و می توان گفت تقریبا چهار سال حمل و نقل عمومی در تهران روی زمین مانده بود و خروجی داشت و ورودی به ناوگان نداشتیم.

وی افزود: در همین مدت کوتاهی که مدیریت شهری جدید کار خود را آغاز کرده است؛ ۵۹۱ اتوبوس که به علت مشکلات فنی از رده خارج شده بودند با تعمیرات اساسی به ناوگان بازگرداندیم و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید نیز خریداری شد که در این بخش باید از دولت و وزارت کشور قدردانی کنیم.

نایب رییس شورای شهر تهران ادامه داد: بعد از حدود ۱۲ سال شاهد کمک دولت در زمینه خرید اتوبوس بودیم، امرمهمی که ۱۲ سال متوقف شده بود و شهرداری ها مجبور بودند برای خرید یک اتوبوس پول ۳دستگاه اتوبوس را بدهند ولی خوشبختانه درحال حاضر دولت وارد کار شده و ۸۰ درصد منابع مالی این اتوبوس‌های جدید را تأمین کرده است.

وی تاکید کرد: آنچه که از وزارت کشور شنیدیم این است که این روند ادامه خواهد داشت و امیدواریم مقدمات لازم به گونه ای فراهم شود که تا پایان سال به حدود ۴۵۰۰ دستگاه اتوبوس در تهران برسیم. قرداد با شرکت‌های داخلی منعقد شده است اما تلقی غلطی برای برخی برای تامین نیاز از شرکت‌های داخلی و خرید از آنها وجود دارد.

سروری با اشاره به اینکه در حال حاضر تولید داخل بیش از این توان پاسخگویی ندارد و نمی‌توان تقاضا را متوقف نگه داریم، افزود: دولت باید اجازه دهد مازاد را از بیرون کشور واردات داشته باشیم. بی تردید حمل و نقل عمومی از اهمیت بسزایی برخوردار است و آلودگی هوا، ترافیک و... به این موضوع مرتبط است و جان مردم مهم است. ما مدافع تولید داخل و خرید آن هستیم؛ ولی در اینجا که تولید داخل نمی تواند ۱۰۰ درصد نیاز  را پاسخ دهد و ناوگان هم شرایط خوبی ندارد امیدواریم دولت این کمک را انجام دهد و مجوز لازم را بدهد تا در عین حالی که خرید از داخل انجام می‌شود بحث امکان واردات هم برای شهرداری تهران فراهم شود تا نیاز خود را به صورت کامل تامین کنیم.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها