|
کدخبر: 276760

صدور شناسنامه الکترونیکی برای باغ‌های تهران

رئیس کمیته باغات و فضای سبز شورای‌ اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تهیه شناسنامه ۶۰ درصد از باغ‌های منطقه کن به نتیجه رسیده است، گفت: فرحزاد، ازگل و دره حسنک در نوبت بررسی است.

مهدی بابایی با اشاره به ارائه گزارش تهیه شناسنامه باغ‌های منطقه کن در جلسه کمیته باغات به ضرورت تعیین تکلیف مردم این محدوده تاکید کرد.

وی با بیان اینکه شناسنامه باغ‌ها به شکل الکترونیکی توسط مشاور در دست تهیه است، افزود: این باغ‌ها ذخیره ارزشمند بوم شناسی تهران هستند و بهترین روش نگهداشت، روش هوشمند است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد که اکنون پیشرفت تهیه شناسنامه الکترونیکی این باغ‌ها حدود ۶۰ درصد است و از شهرداری تهران و سازمان بوستان‌ها خواسته‌ایم که لایحه آن را تا پایان امسال برای تصویب به شورای شهر ارائه کنند تا در صحن بررسی و تصویب شود.

بابایی تاکید کرد: تاخیر در ارائه لایحه به دلیل تراکم بالای درختان باغ‌های کن و عدم تعیین تکلیف شهروندان در این منطقه، موجب تخریب این فضا و از بین رفتن ذخیره بوم شناسی تهران می‌شود.

رئیس کمیته باغات و فضای سبز شورای‌ اسلامی شهر تهران با تاکید بر ضرورت استفاده از اطلاعات موجود شناسنامه باغ‌ها در کمیسیون‌های تخصصی و به‌ویژه کمیسیون و معاونت شهرسازی و معماری، خاطرنشان کرد: این اطلاعات نباید صرفا در سازمان بوستان‌ها استفاده شود بلکه باید به منظور بهره‌برداری و تعیین تکلیف مالکان و ذی نفعان در اختیار معاونت شهرسازی قرار گیرد.

بابایی افزود: ضروری است تا تعیین تکلیف باغ‌های کن به عنوان دغدغه مردم در دستور کار معاونت شهرسازی و معماری باشد تا از ساخت و ساز های غیر مجاز نیز جلوگیری شود.

به گفته وی، تهیه‌ شناسنامه باغ‌های تهران مصوبه شورای شهر است و پس از محدوده کن، نوبت به تهیه شناسنامه باغ‌های محله‌های فرحزاد در منطقه ۲ شهرداری، ازگل در منطقه یک و دره حسنک در منطقه ۲ خواهد رسید.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها