|
کدخبر: 276534

توانمندسازی شهرداری‌ها برای انجام وظایف و ماموریت‌های محوله

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: اگر خواهان تحول در مدیریت شهری و روستایی کشور در گام دوم انقلاب هستیم؛ نقطه آغازین آن بایستی بحث آموزش و توانمندسازی شهرداری ها و دهیاری ها باشد.

جامعه توانمندسازی شهرداری‌ها برای انجام وظایف و ماموریت‌های محوله

طی مراسمی با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، اهدای ۱۰۰ هزار جلد کتاب آموزشی به ۷۵۰ شهرداری کم برخوردار و کم جمعیت کشور آغاز شد.

 این کتاب ها به منظور ارتقای سطح دانش شغلی شهرداران و کارکنان شهرداری ها و توانمندسازی شهرداری‌ها برای انجام وظایف و ماموریتهای محوله اهدا می شود و شامل موضوعات زیباسازی و مبلمان شهری، زیبایی بصری شهر، فضای سبز شهری، مدیریت بحران، توسعه منابع انسانی است و۴۰درصد این کتاب ها از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و ۶۰درصد دیگر از سوی شهرداری تهران(سازمان زیباسازی) تامین شده و توزیع آن از سوی شهرداری اسلام شهر صورت می گیرد.

جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور در این مراسم طی سخنانی تاکید کرد: اگر خواهان تحول در مدیریت شهری و روستایی کشور در گام دوم انقلاب هستیم؛ نقطه آغازین آن بایستی بحث آموزش و توانمندسازی شهرداری ها و دهیاری ها باشد.

وی افزود: با توجه به تعدد وظایف شهرداری ها، مدیریت مطلوب شهری بدون توجه به مقوله دانایی و دانش محوری محقق نخواهد شد و مدیریت شهری خوب؛ مدیریت شهری یادگیرنده و دانایی محور است.

وی ادامه داد: آموزش در عرصه مدیریت شهری صرفا در حوزه کارکنان شهرداری ها خلاصه نمی شود؛ بلکه بسیاری از تحولات و موفقیت‌های آتی مدیریت شهری در حوزه های مدیریت پسماند، حمل و نقل  شهری، هوشمندسازی و ... در گرو آموزش شهروندی برای تمامی سنین و گروه های جامعه و جلب مشارکت فعالانه مردم و اصناف و اقشار مختلف جامعه است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: تلاش می‌کنیم با استمرار رویکردهای خلاقانه و ابتکاری مثل توزیع کتاب های آموزشی بین شهرداری‌ها و با توجه به شعار سال ۱۴۰۱؛ زمینه حرکت شهرها به سمت موضوعات دانش بنیان، دانش پایه، کارآفرین وفن آفرین فراهم شود تا شهرداری‌ها اتفاقات خوبی را در  شهرها رقم بزنند.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها