|
کدخبر: 276153

نظر جامعه پزشکی درباره نصب دوربین در اتاق عمل

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی تهران گفت: هیچ دوربینی در داخل اتاق عمل جراحی نصب نخواهد شد.

در هفته های گذشته خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر این که وزارت بهداشت خواهان نصب دوربین در داخل اتاق های عمل جراحی است و این کار با هدف جلوگیری از ورود احتمالی افراد غیر متخصص به داخل اتاق عمل است که با انتقادهای فراوانی از سوی جامعه پزشکی رو به رو شده است و این افراد معتقد بودند که حریم خصوصی بیماران داخل اتاق عمل حفظ نخواهد شد.

به تازگی معاونت درمان با ارسال نامه ای به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرده است که دوربین ها باید در فضاهای عمومی مانند  راهروها و مبادی ورود و خروجی  نصب شوند و در فضاهای اختصاصی مانند داخل اتاق جراحی نصب نمی شود. 

علوم-پزشکی

علی دباغ، معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی تهران گفت: وزارت بهداشت بخشنامه ای مبنی بر نصب دوربین در راهرو و فضاهای عمومی بیمارستان را ابلاغ کرده است که این موضوع در تمام دنیا انجام می شود.

به گفته وی نصب دوربین در فضاهای عمومی انجام می شود و این کار با هدف ارتقای خدمت رسانی به مراجعه کنندگان و تکریم ارباب رجوع خواهد بود.

او افزود: نصب دوربین در راهرو و فضاهای عمومی بیمارستان ها با رعایت کامل حفظ حریم خصوصی بیماران انجام می شود و هیچ دوربینی در داخل اتاق عمل جراحی نصب نخواهد شد.

او گفت: انتشار خبری مبنی بر نصب دوربین در داخل اتاق عمل تفسیر اشتباهی از دستورالعمل وزارت بهداشت بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها