|
کدخبر: 275989

اخطار به ۲۸ هزار مرکز عرضه مواد غذایی

بر اساس اقدامات ناشی از تشدید بازرسی‌ها از تاریخ ۱۶ تا ۱۳ مهر ماه ۱۴۰۱، از تعداد ۳۵۷۷۸۰۷ مرکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی تحت پوشش، بالغ بر ۱۴۶۹۸۸ مورد بازرسی انجام شده است.

درمان و آموزش پزشکی، رعایت دستورالعمل های بهداشتی  در کشور همچنان در روندی کاهشی قرار دارد و آمار آن در هفته منتهی به ۱۶ مهر ماه ۱۴۰۱، به بالغ بر ۳۲.۴۵ درصد رسیده است.

میانگین میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی استان‌های کشور در بازه زمانی ۶ تا ۱۳ مهر ماه ۱۴۰۱، بالغ بر ۴۴.۱۸ درصد بوده، در این شاخص بیشترین میزان رعایت در استان لرستان با ۸۲.۴۳ درصد و کمترین میزان رعایت هم در استان هرمزگان با ۲۷.۱۵ درصد بوده است.

همچنین میانگین رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی کشور از ۳۰ شهریور تا ۱۳ مهر ماه ۱۴۰۱، بالغ بر ۴۴.۱۸ درصد بوده  که فرودگاه‌ها با ۱۰۰ درصد بیشترین میزان رعایت و رستوران‌ها با ۴۴.۲۵ درصد کمترین میزان رعایت را در این شاخص داشته‌اند.

میانگین استفاده از ماسک در شاغلین و خدمت گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی کشور از ۳۰ شهریور تا ۱۳ مهر ماه ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۹.۶۹ درصد بوده است که بیشترین میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی مربوط به دانشگاه‌ها با ۷۲.۵۰ درصد و کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به اماکن با ۱۳.۳۹ درصد است.

میانگین درصد رعایت پروتکل فاصله‌گذاری در اماکن عمومی استان‌های کشور نیز از ۶ تا ۱۳ مهر ماه ۱۴۰۱، ۲۹.۱۹ درصد بوده است که بیشترین میزان رعایت مربوط به استان خراسان جنوبی با ۴۸.۷۶ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به استان یزد با ۱۷.۲۶ درصد بوده است.

همچنین میانگین درصد رعایت پروتکل فاصله‌گذاری در اماکن عمومی کشور از ۳۰ شهریور تا ۱۳ مهر ماه ۱۴۰۱، ۲۹.۱۹ درصد بوده که فرودگاه‌ها با ۶۷.۵۰ درصد بیشترین میزان رعایت و استخرهای شنا و مراکز تفریحی با ۲۴.۰۴ درصد کمترین میزان رعایت پروتکل فاصله‌گذاری را داشته‌اند.

میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی استان‌های کشور از ۶ تا ۱۳ مهر ماه ۱۴۰۱، ۴۵.۰۳ درصد بوده است. در عین حال بیشترین میزان رعایت مربوط به استان همدان با ۸۱.۴۲ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به استان هرمزگان با ۲۲.۵۶ درصد بوده است.

همچنین میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی کشور از ۳۰ شهریور تا ۱۳ مهر ماه ۱۴۰۱، ۴۵.۰۳ درصد بوده،   فرودگاه‌ها با ۹۵ درصد رعایت تهویه مناسب در بالاترین سطح رعایت و استخرهای شنا و مراکز با ۴۵.۳۱  درصد در قعر رعایت این پروتکل قرار دارند.

بیش از ۲۸ هزار مرکز تهیه و عرضه مواد غذایی اخطار گرفتند

بر اساس اقدامات ناشی از تشدید بازرسی‌ها از تاریخ ۱۶ تا ۱۳ مهر ماه ۱۴۰۱، از تعداد ۳۵۷۷۸۰۷ مرکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی تحت پوشش، بالغ بر ۱۴۶۹۸۸ مورد بازرسی انجام شده است.

همچنین طی این مدت تعداد ۲۸۴۲۵ مرکز از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی اخطار گرفته و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و ۳۳۷ مورد از این مراکز نیز پلمب شده‌اند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر