|
کدخبر: 272989

۶۴۰ مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست در کشور فعال است

معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۶۴۰ مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست در کشور فعال است گفت: این مراکز بیش از ۹ هزار کودک بی سرپرست و بدسرپرست را تحت پوشش خدمات حمایتی خود دارند.

جامعه ۶۴۰ مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست در کشور فعال است

محمد نصیری روز چهارشنبه در آیین افتتاح مرکز شبانه روزی نگهداری کودکان و نوجوانان بهشت آمل افزود: اولویت نخست ما برای کودکانی فاقد سرپرست موثر یا بی‌سرپرستی بازپیوند به خانواده زیستی است.

وی ادامه داد: در صورت عدم امکان بازپیوند به خانواده، اولویت سپردن کودکان به اقوامی است که امکان و صلاحیت نگهداری فرزندان را دارند و در مواردی که این ۲الگو امکان پذیر نباشد به مراکز نگهداری و خانه های بهزیستی معرفی می شوند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در خصوص مراکز نگهداری کودکان نیز توضیح داد: این مراکز به شیوه مدل فرزندان در خانه اداره می شوند و بیشترین ظرفیت آن  نگهداری از ۱۲  نفر در رده سنی ۶ سال به بالا است.

مرکز نگهداری بهشت آمل با هزینه بیش از ۱۲ میلیارد تومان  با همت خیرین آملی صبح امروز با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در روستای سنگ بست آمل به بهره برداری رسید. در این مرکز از ۱۲ کودک ۱۳ تا ۱۸ ساله نگهداری می شود.

همچنین امروز  همزمان با روز ملی اورژانس اجتماعی، تمبر اورژانس اجتماعی ۱۲۳در آمل رونمایی شد. اورژانس اجتماعی یکی از سه حوزه های اورژانس تخصصی  در حوزه مداخلات کشور است که نقش آن صیانت از خانواده می باشد.

به گفته معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در حال حاضر اورژانس اجتماعی  ۱۲۳با ۵ هزار و ۴۰۰ پرسنل در ۲۷۶ شهر کشور فعال است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها