|
کدخبر: 272686

خواص عجیب اهدای خون را بشناسید

مدیر کل انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: طبق آخرین مطالعات و تحقیقات انجام شده، اهدای خون علاوه بر کمک به بیماران نیازمند خون، فواید بسیاری برای اهداکننده از جمله تقویت سیستم خون‌سازی بدن و کاهش ابتلا به عفونت‌ها دارد.

محمدرضا مجدی، مدیر کل انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: طبق آخرین مطالعات و تحقیقات انجام شده، اهدای خون علاوه بر کمک به بیماران نیازمند خون، فواید بسیاری برای اهداکننده از جمله تقویت سیستم خون‌سازی بدن و کاهش ابتلا به عفونت‌ها دارد.

وی افزود: اهدای خون علاوه بر فواید معنوی بی بدیل در کنترل غلظت خون، کمک به کنترل فشار خون، کاهش خطر سکته‌های قلبی و مغزی و کاهش ابتلا به برخی سرطان‌ها نقش دارد که این فواید و مزایای اهدای خون با انجام تحقیقات علمی در سطح جهان به اثبات رسیده‌ است.

وی ادامه داد: افزایش رضایتمندی از زندگی و کاهش اضطراب و افسردگی، بهره‌مندی از ویزیت پزشک قبل از هر نوبت اهدای خون و انجام آزمایشات لازم برای خون‌های اهدایی از دیگر مزایا برای فرد اهداکننده خون به شمار می‌رود.

مجدی با بیان اینکه از هر سه فرد، یک نفر در طول زندگی نیازمند خون و فرآورده‌های خونی است، افزود: اهدای خون، اهدای زندگی است چرا که با سه فرآورده اصلی گلبول قرمز فشرده، پلاسما و پلاکت، می توان جان سه انسان را از مرگ نجات داد.

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی  بیان کرد: هر فرد زن یا مرد بین سنین ۱۸ تا ۶۵ سال با داشتن شرایط لازم طبق معاینه پزشک، می‌تواند خون خود را اهدا کند.

وی گفت: انجام برخی اقدامات مثل حجامت، خالکوبی و تاتو، مصرف بعضی داروها و یا ابتلا به برخی بیماری ها به تشخیص پزشک معاینه کننده باعث معافیت موقت یا دائم از اهدای خون می‌شوند.

مجدی عنوان کرد: در صورت دارا بودن شرایط اهدای خون، آقایان چهار نوبت در سال و خانم‌ها سه نوبت در سال می‌توانند خون خود را اهدا کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر