|
کدخبر: 272676

خبر خوش وزارت علوم برای دانشجویان متاهل

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برنامه‌ریزی برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد خوابگاهی جدید توسط این وزارت‌خانه برای دانشجویان متاهل خبر داد و گفت: عملیات ساخت ۸۹۵ واحد خوابگاهی امسال آغاز شده که تلاش داریم آنرا به هزار و ۲۴۰ واحد افزایش دهیم.

مسعود گنجی روز دوشنبه درحاشیه بازدید از خوابگاه دانشجویی دانشگاه گنبدکاووس، اظهارداشت: برنامه ساخت ۱۰۰ هزار واحد خوابگاه ویژه دانشجویان متاهل در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرایی خواهد شد.

وی افزود: هزینه پیش بینی شده برای ساخت این تعداد خوابگاه دانشجویی ۷۰۰ هزار میلیارد ریال است که مطابق قانون ۱۰ درصد آن از منابع داخلی دانشگاه‌ها و ۱۰ درصد نیز از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کشور تامین و پرداخت خواهد شد. 

گنجی، همکاری سازمان برنامه و بودجه در تخصیص اعتبارات برای اجرای این طرح ملی را مهم دانست و اضافه کرد: برای تسریع در تحقق این هدف از ظرفیت اعتبارات استانی و نیکوکاران هم استفاده خواهد شد.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درخصوص سقف وام‌های دانشجویی در سال تحصیلی جاری گفت: سقف این تسهیلات طی چند روز آینده در نشست هیات آمنای این صندوق و مطابق شرایط اقتصادی و نرخ تورم موجود تعیین خواهد شد.

وی افزود: سال گذشته میزان وام دانشجویان مجرد با ۳۰ درصد افزایش ۱۹ میلیون ۵۰۰ هزار و دانشجویان متاهل ۳۹ میلیون ریال بود که امسال دوباره افزایش خواهد یافت.

گنجی بدون اشاره به آماری، اضافه کرد: بودجه امسال صندوق رفاه دانشجویی همانند سایر صندوق‌ها ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: همه تلاش مجموعه سازمان دانشجویی و صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، آماده‌سازی سلف سرویس‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی تا اول مهرماه است تا دانشجویان در سال تحصیلی جدید مشکلی در این خصوص نداشته باشند.

در این بازدید معاون وزیر و رییس سازمان دانشجویان وزارت علوم نیز حضور داشت و از بخش های مختلف خوابگاهی، سلف سرویس و امکانات ورزشی دانشگاه گنبدکاووس دیدن کردند.

دانشگاه دولتی گنبدکاووس که فعالیت آموزشی خود را از سال ۶۲ با در قالب آموزشکده کشاورزی شروع کرده اکنون حدود  سه هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۷۰ کُد رشته از مقطع کاردانی تا دکتری دارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر