|
کدخبر: 272050

مصرف این نوشیدنی تمایل به سیگار را کاهش می دهد

بسیاری از افراد سیگاری بدون اراده از ساعات اولیه صبح تا پیش از خواب، تمایل به کشیدن سیگار دارند. تحقیقات جدید نشان می دهد تاثیر قهوه بر مغز در ساعات اولیه صبح، مشابه نیکوتین بوده و می تواند به ترک سیگار کمک کند.

با این نوشیدنی مشکل سیگاری بودنتان را حل کنید. برای برخی از افراد سیگاری، اولین سیگار در روز بدون یک فنجان قهوه یا چای، رضایت بخش نیست. به باور پژوهشگران، این رفتار می تواند چیزی بیش از یک عادت صبحگاهی باشد زیرا محققان دانشگاه فلوریدا دریافته اند که ترکیبات شیمیایی موجود در دانه های قهوه بوداده ممکن است به کاهش اثرات هوس نیکوتین صبحگاهی کمک کند.

با کمک این نوشیدنی سیگار را ترک کنید

در یک مطالعه مبتنی بر سلول های مغزی، محققان دو ترکیب خاص در قهوه را شناسایی کردند که مستقیماً بر گیرنده های نیکوتین با حساسیت بالا در مغز تأثیر می گذارد. در افراد سیگاری، این گیرنده های مغزی ممکن است پس از یک شب عدم دریافت نیکوتین بیش از حد حساس شوند.

به گفته محققان، کافئین ماده ای است که برای بیشتر مصرف کنندگان قهوه احساس خوبی ایجاد می کند، اما این حس خوب می تواند برای سیگاری ها به مراتب بیشتر بوده و حال آن ها را بهتر کند.

دکتر روجر ال پاپکه (Roger L. Papke)، متخصص داروسازی و از اعضای این تیم مطالعاتی در رابطه با موضوع فوق گفت: بسیاری از مردم دوست دارند صبح ‌ها کافئین مصرف کنند، اما مولکول‌ های دیگری در قهوه وجود دارد که ممکن است توضیح دهد که چرا سیگاری ‌ها بیشتر به نوشیدن قهوه صبحگاهی علاقه دارند.

طی این پژوهش، محققان یک محلول قهوه بو داده تیره را روی سلول هایی که گیرنده نیکوتین انسانی خاصی را بیان می کنند، اعمال کردند. در نتیجه مشخص شد که یک ترکیب شیمیایی آلی در قهوه ممکن است به بازیابی اختلال عملکرد گیرنده نیکوتین که منجر به هوس نیکوتین در افراد سیگاری می شود کمک کند.

این یافته‌ ها محققان را به سمت یک فرضیه گسترده ‌تر سوق داده است: یکی از ترکیبات موجود در قهوه دم ‌شده، به نام n-MP، ممکن است به فرونشاندن میل صبحگاهی کشیدن سیگار و مصرف نیکوتین کمک کند.

پاپکه در این رابطه گفت که او با این ایده که سیگاری ‌های وابسته به نیکوتین مصرف تنباکو را با قهوه در صبح و مرتبط می‌دانند موافق است. در حالی که تأثیر الکل بر گیرنده های نیکوتین در مغز به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است، تعامل گیرنده ها با قهوه کمتر مورد مطالعه قرار گرفته است.

این یافته‌ها پایه خوبی برای دانشمندان علوم رفتاری فراهم می ‌کند که می‌توانند ترک نیکوتین را در مدل‌ های حیوانی بیشتر مطالعه کنند.

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر