|
کدخبر: 269945

بارش باران در این استان ها ادامه دارد

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، بارش‌های رگباری امروز و فردا در ۹ استان کشور ادامه دارد، اما از روز پنجشنبه جوی آرام در بیشتر مناطق حاکم خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی وضعیت مجموع بارش کشور از ابتدای سال آبی (ابتدای مهرماه ۱۴۰۰) تا هشتم مرداد ماه ۱۴۰۱ رشد مناسبی داشته است.

بر این اساس، میزان بارش تجمعی از ابتدای مرداد ماه تا هشتم مرداد، ۹.۴ میلی‌متر بوده که نسبت به میانگین بلندمدت (۹ دهم میلی‌متر)، افزایش بیش از ۱۰ برابری داشته است.

سازمان هواشناسی اعلام کرد: سامانه بارشی امروز و فردا در استان تهران فعال خواهد بود و با توجه به احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، شهروندان از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها بپرهیزند.

امروز همچنین در بخش‌هایی از استان‌های فارس، کرمان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و یزد، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک داریم.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، فردا در برخی نقاط اردبیل، گیلان، همدان، مازندران، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران و شمال استان‌های خراسان شمالی، سمنان و خراسان رضوی نیز رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

فردا در برخی نقاط سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب فارس، شمال و شرق خوزستان، برخی نقاط بوشهر، ارتفاعات هرمزگان، اردبیل و ارتفاعات استان البرز، ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و گاهی گرد و خاک داریم و در سایر مناطق کشور جوی به نسبت پایدار حاکم است.

منبع: منیبان

ارسال نظر