|
کدخبر: 269739

مناطق شمالی تهران بیش ترین آبگرفتگی را دارند

رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: مناطق شمالی تهران بیشترین آبگرفتگی و نقاط مرکزی کمترین آبگرفتگی را داشته اما در مجموع بالغ بر ۸۰ درصد آبگرفتگی‌های شب گذشته و صبح امروز (هشتم مرداد) رفع شده است.

پدرام قودجانی با بیان اینکه نقاط آبگیر را با کمک شرکت کنترل ترافیک، آتش‌نشانی و ۱۳۷ به صورت مستمر بررسی و نقاط مختلف پرخطر را اطلاع‌رسانی کردیم و شهروندان نیز برای گرفتن خدمات با سامانه ۱۲۵ تماس گرفتند افزود: آخرین اطلاعات حاکی از این است که در بزرگراه‌های حکیم و همت آبگرفتی رفع شده و آبگرفتگی تونل آرش نیز در حال رفع شدن است همچنین در کانال آریافر در محدوده بزرگراه جلال آل احمد، سطح آب تا ۲.۵ متر بالا آمده بود و هماهنگی‌هایی انجام شد تا کامیون‌های لجن‌کش سازمان مدیریت پسماند برای تخلیه آب به این نقطه اعزام شوند. 

وی، میدان صنعت، خیابان ولیعصر (عج)، بزرگراه چمران و خیابان شهید عراقی را از دیگر نقاطی عنوان کرد که دچار آبگرفتگی شده بودند.

قودجانی یادآور شد: مناطق شمالی تهران بیشترین آبگرفتگی و نقاط مرکزی کمترین آبگرفتگی را داشتند. در نقاط گلوگاهی مناطق جنوبی هم آبگرفتگی‌هایی گزارش شده است اما در مجموع بالغ بر ۸۰ درصد آبگرفتگی های شب گذشته و صبح امروز رفع شده و تا این لحظه درباره این آبگرفتگی‌ها، حادثه و خسارتی گزارش نشده است البته در یک نقطه خارج از محدوده شهر تهران یعنی سولقان به سنگان که شهرداری تهران به عنوان معین در حال کمک رسانی است، ریزش کوه را داشتیم که با راهداری هماهنگ کردیم و این مشکل در حال رفع است.

رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان مدیریت بحران شهر تهران خاطرنشان کرد:  پیش بینی رگباری باران را طی امروز و فردا  داریم و احتمال دارد هشدارهایی برای بارش‌های احتمالی روزهای دوشنبه و سه شنبه نیز داشته باشیم.

طبق پیش بینی هواشناسی، تهران تا سه روز آینده درگیر بارش باران خواهد بود و به شهروندان توصیه شده که در مناطق کوهستانی سفر نکنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر