|
کدخبر: 268472

از حیث سلامت و کیفیت خون هم تراز با آمریکا و اروپا هستیم

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی از حیث سلامت و کیفیت خون هم تراز با آمریکا و اروپا هستیم.

مصطفی جمالی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گفت: در گذشته برخی اعمال جراحی در بیمارستان ها به دلیل مشکل در تامین به موقع فراورده های خونی به تاخیر می افتاد اما اکنون با ذخایر مطمئن خونی پاسخگوی به هنگام ۱۰۰ درصد نیازها هستیم‌.

جمالی گفت: ذخایر خونی کشور در بهترین وضعیت ممکن و مطمئن ترین حالت از ابتدای تاسیس این سازمان تاکنون قرار دارد و براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی از حیث سلامت و کیفیت خون هم تراز با آمریکا و اروپا هستیم.
 
وی گفت: تنها از حیث اهدای خون بانوان از شاخص های جهانی عقب هستیم که تلاش داریم تا با فرهنگ سازی این آمار را گسترش دهیم.
 
 مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران  افزود: ما باید روستاها را نیز در کار مقدس اهدای خون مشارکت دهیم که تلاش داریم با توسعه پایگاه های سیار به این مهم توجه کنیم.
 
جمالی گفت: قزوین از حیث عملکرد از بهترین ادارات کل انتقال خون استان ها به شمار می رود و خیران این استان نیز در این حوزه بسیار فعال و پیشتاز هستند.
 
وی ابراز امیدواری کرد با کمک و توصیه مسئولان استان از جمله نماینده ولی فقیه و با حمایت خیران کار ساخت سردخانه ملی پلاسما در قزوین که زمین آن تامین و مطالعات آن انجام شده به زودی عملیاتی شود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها