|
کدخبر: 268373

خبرنگاران باید دلسوزانه صدای حقیقی مردم را به گوش مسئولان برسانند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، خبرنگاران را حلقه وصل مطالبات مردم و مسئولان دانست و گفت: خبرنگاران باید دلسوزانه صدای حقیقی مردم را به گوش مسئولان برسانند.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در آیین بزرگداشت روز خبرنگار شهرستان‌های سمنان، دامغان، مهدیشهر و سرخه در شرکت آریا ترانسفوشهمیرزاد با تبیین ویژگی های و ضرورت های کار خبری و رسانه ای افزود: افزایش اعتماد عمومی مردم و پرهیز از هم نوا شدن با دشمن در فعالیت کار خبرنگارا بسیار مهم است و هر مطلب راستی را در صورت ایجاد فصا برای سوءاستفاده دشمن نباید مطرح شود.

وی با تبریک اعیاد غدیر و قربان تاکید کرد: رسانه در موضوع غدیر بسیار اهمیت دارد زیرا همه روایات معصومین توسط گزارشگران آن زمان به ما رسیده است.

مطیعی افزود: در غدیر، نبی اکرم (ص) به خبرنگاران و حاضران آن زمان فرمود همه شما که در اینجا حضور دارید، این حدیث را به گوش غایبان برسانید تا روز قیامت، یعنی همه ما هم وظیفه داریم رسانه غدیر باشیم.

امام جمعه سمنان گفت: علامه امینی، از رسانه مکتوب استفاده کرد و ۲۰ جلد کتاب الغدیر را نوشت و در آن ۱۱۰ نفر از علمای اهل تسنن که حدیث غدیر را نقل کردند آورده است.

وی با بیان اینکه رسانه همیشه مهم بوده است و مهمترین جریان‌های تاریخ توسط رسانه به ما رسیده است اظهار داشت: امام علی (ع) فرمود فاصله بین حق و باطل چهار انگشت، به اندازه فاصله بین گوش و چشم است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: اصحاب رسانه حق گو باشند یعنی روایت آنچه دیدند حق است و آنچه شنیدند شاید حق نباشد.

مطیعی با بیان اینکه خبرنگاران نباید ابهام در گفتار داشته باشند گفت: امیدبخشی از مهمترین وظایف خبرنگاران است زیرا طبق گفتار مقام معظم رهبری، هرکه ناامید کند به سود دشمن کار کرده است.

وی، نقد دلسوزانه و خوشبینانه و به دور از مچ‌گیری و انتقام جویی را از وظایف مهم خبرنگاران برشمرد و ادامه داد: امانت‌داری در انتشار اخبار و اجتناب از کم و زیاد کردن سخنان در کار خبرنگاری بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: مسئولان نیز با سعه صدر حرف‌ها و انتقادات خبرنگاران را بشنوند و نقدهای خیرخواهانه را بپذیرند و همچنین مشکلات معیشتی و خواسته های به حق آنان را در نظر داشته باشند.

در این مراسم سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و جمعی از مسوولان فرهنگی به همراه بیش از ۱۳۰نفر از خبرنگاران چهار شهرستان استان سمنان حضور داشتند و از تلاش هاو فعالیت های خبرنگاران تجلیل شد.

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها