|
کدخبر: 179299

پوشش انتخابات ایران توسط ۵۰۰ خبرنگار خارجی + جزئیات

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: ۵۰۰ خبرنگار خارجی از ۲۲۶ رسانه بین‌المللی از ۵ قاره جهان، انتخابات ۱۴۰۰ ایران را پوشش می‌دهند.

سیاست پوشش انتخابات ایران توسط ۵۰۰ خبرنگار خارجی + جزئیات

محمد خدادی، گفت: علی رغم وجود محدودیت سفر ناشی از کرونا بیش از ۵۰۰ خبرنگارِ از ۲۲۶ رسانه خارجی سیزدهمین انتخابات ۱۴۰۰ کشورمان را پوشش خواهند داد.

وی تاکید کرد: این رسانه ها از ۳۹ کشور جهان بوده و هماهنگی لازم برای ورود و فعالیت خبری آنان فراهم شده است.

خُدادی با اشاره اینکه ورود خبرنگاران خارجی تنها با تست منفی کرونا میسر بوده، افزود: از این تعداد ۳۳۶ خبرنگار خارجی مقیم تهران بوده و همچنین برای بیش از ۱۶۰ خبرنگار خارجی روادید مطبوعاتی صادر شده است.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: ۱۶۰ خبرنگار و عوامل خبریِ که طی روزهای اخیر وارد کشور شده یا خواهند شد از ۸۳رسانه از ۲۰ کشور جهان می باشند که درمیان آنان ۳۷ رسانه تلویزیونی، ۲۷ روزنامه، ۸ خبرگزاری، ۶ رسانه رادیویی و ۵ مجله و سایت خبری به چشم می خورد.

خدادی گفت: خبرنگارانی خارجی که پوشش انتخابات ۱۴۰۰ کشورمان را پوشش می‌دهند از آمریکا، انگلستان، ایتالیا، بحرین، بلژیک، ترکیه، نروژ، سوئد و دانمارک، چین، روسیه، ژاپن، سوئیس، فرانسه، آلمان، اتریش، اسپانیا، استرالیا، هلند، قطر، کره جنوبی، کره شمالی، کانادا، کلمبیا، کویت، لبنان، لوکرامبورگیمن، پاکستان، نیجریه، آذربایجان، افغانستان، ارمنستان، قرقیزستان، عراق، عمان، امارات فلسطین،سوریه، و... می باشند

به گفته خدادی، ژاپن با ۲۵ خبرنگار و پس از آن فرانسه، قطر، ایتالیا و آمریکا، به‌ترتیب با ۲۴، ۱۸، ۱۵ و ۱۲ خبرنگار، دارای بیشترین خبرنگاران و عوامل خبری حاضر در این انتخابات خواهند بود.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: ارائه کارت خبری و معرفی‌نامه برای فعالیت آن‌ها در سطح شهرها و گفتگو با نامزدها، مردم و مسئولین و همچنین حضور مستقیم در ستاد انتخابات کشور، ازجمله تسهیلات ارائه شده به خبرنگاران خارجی مقیم و غیر مقیم است.

وی در تشریح بیشتر تسهیلات ارائه شده به خبرنگاران خارجی، افزود: ارائه مجوز برای تهیه گزارش از حوزه‌های اخذ رای، مجوز ورود به شهرستان‌ها در صورت تقاضا برای پوشش خبری در روزهای پیش و حین برگزاری انتخابات، از دیگر تسهیلات ارائه شده به خبرنگاران خارجی است.

خدادی همچنین به ایجاد هماهنگی‌های لازم برای گفتگو با وزیر کشور در روز چهارشنبه ۲۶ خرداد، حضور در نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در روز ۵ شنبه ۲۷ خردادماه و همچنین هماهنگی برای حضور در دفتر مقام معظم رهبری به‌منظور پوشش خبریِ مراسم رای‌دهی ایشان اشاره کرد و گفت: حضور در نشست خبری سخنگوی وزیر امور خارجه نیز از دیگر برنامه‌های خبری خبرنگاران خارجی در ایام سفر به جمهوری اسلامی ایران است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر