|
کدخبر: 253332

کاهش شدت گرد و غبار تا ۲۰ فروردین ماه

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ادامه وزش گرد و خاک در تهران تا نیمه شب خبر داد و گفت: انتظار داریم فردا (شنبه) از شدت گرد و خاک بجز نیمه غربی در کشور کاسته شود.

صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اعلام وضعیت خطرناک در تهران گفت: در حال حاضر بخش وسیعی از کشور درگیر گرد و خاک است. نیمه غربی کشور و بخش هایی از مرکز همچنین بخش هایی از شرق کشور در شرایط گرد و غبار هستند.

وی ادامه داد: حتی استان گیلان و سواحل دریای خرز نیز گرد و غبار مشاهده می شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: انتظار داریم که این وضعیت تا نیمه شب امروز با همین شدت ادامه داشته باشد. از نیمه های شب از میزان گرد و خاک در برخی از استان ها کاسته خواهد شد اما در نیمه  غربی کشور در روز شنبه یعنی فردا این شرایط گرد و غبار ادامه خواهد داشت.

ضیاییان خاطرنشان کرد: فردا در استان های کرمانشاه، خوزستان، کردستان و ایلام کماکان گرد و خاک با شدت ادامه دارد اما در سایر مناطق کشور از شدت گرد و خاک کاسته می شود البته به این معنا نیست که به طور کامل در این مناطق گرد و خاک از بین می رود.

وی ادامه داد: در روز یکشنبه انتظار داریم به طور کامل گرد و خاک در کشور کمتر شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره تهران گفت: در تهران نیز تا نیمه شب گرد و خاک با همین شدت ادامه دارد از فردا صبح از میزان آن کاسته خواهد شد البته برای فردا پیش بینی ما این است که گرد و خاک در تهران ادامه داشته باشد اما از روز یکشنبه انتظار داریم که دیگر گرد و خاک در تهران نداشته باشیم.

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها