|
کدخبر: 253035

تزریق واکسن کرونا در ماه رمضان ممنوع است؟

معاونت درمان ستاد کرونا در استان تهران گفت: تزریق واکسن در ماه مبارک هیچ ممنوعیتی ندارد، واکسن زدن ممکن است تب و بدن درد‌های مختصر همراه داشته باشد، ولی عوارضی بجا نمی‌گذارد و روزه داران می‌توانند در سحر ­یا بعد از افطار در مراکز شبانه روزی واکسن را دریافت کنند.

نادر توکلی افزود: مصرف استامینوفن قبل از تزریق واکسن کمک می‌کند که عارضه کمتری داشته باشند. مصرف آب و نوشیدنی در سحر و افطار و ترجیحاً تحرک کمتر در روز توصیه می‌شود و ملاحظه خاص دیگری ندارد.

توکلی در مورد وضعیت کرونا در پایتخت گفت: در دهه دوم فروردین ما شاهد افزایش مبتلایان جدید به کووید ۱۹ بودیم، به نحوی که بیماران سرپایی افزایش پیدا کرد، کماکان تعداد مبتلایان سرپایی که به کلینیک‌های تنفسی بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند بیشتر شده، اما منجر به افزایش بستری نشده است. البته فوتی‌های تهران در روز دهم و یازدهم دو رقمی شد آمار فوتی‌ها بین ۱۲، ۱۵ و ۱۷ نفر نوسان دارد و پیش بینی ما این است که موجی از ابتلای سرپایی در یکی دو هفته آینده داشته باشیم.
وی ادامه داد: سویه‌های جدید همه فرم ضعیف هستند مثل اومیکرون و حتی ضعیف‌تر از آن و هنوز به کشور ما وارد نشده اند.
 
معاونت درمان ستاد کرونای تهران در پاسخ به این سوال که آیاکسانی که مبتلا به کرونای خفیف شدند می‌توانند روزه بگیرند؛ گفت:روزه گرفتن هیچ ممنوعیتی ندارد، انشاالله مردم شریف از برکات این ماه استفاده کنند و بلا از کشور ریشه کن شود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها