|
کدخبر: 244116

اتفاق بد برای میانکله/ آتش به جان جزیره افتاد

جزیره اسماعیل سای تنها جزیره در پناهگاه حیات وحش میانکاله در آتش سوخت.

علی کلانه رئیس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله گفت: آتش سوزی در این جزیره که تنها جزیره پناهگاه حیات وحش میانکاله است از ظهر دیروز آغاز شده بود و محیط بانان با کمترین نیرو و ابزار بالاخره در نیمه‌های شب توانستند آتش را مهار کنند.

جزیره اسماعیل سای که طی دهه هفتاد و نیمه هشتاد بدلیل افزایش تراز آب خزرکاملا به زیر آب رفته بود طی این سال‌ها بواسطه کاهش تراز توسعه پیدا کرده و حتی به قسمت شرق شاخه جنوبی پناهگاه حیات وحش میانکاه وصل شده است، اما همچنان رفت و آمد از طریق خشکی به این جزیره با مشکلات فراوان انجام می‌شود و در برخی مناطق آن ناممکن است.

به گفته رئیس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله مشکل تردد به جزیره اسماعیل سای برای انتقال تانکر و لوازم موتوری، نیروی انسانی محدود، نبود تجهیزات بروز اطفای حریق از مشکلاتی بود که کنترل آتش در این جزیره را دشوار کرده بود و محیط بانان همه تجهیزات مهار را پیاده به جزیره منتقل کردند.

او می‌گوید با توجه به اینکه آتش در نیمه های شب مهار شد حجم خسارت ها قابل ارزیابی نبود و امروز از منطقه بازدید و میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود.

بیش از ۴۰ آتش سوزی عموما عمدی طی ۱۱ ماه گذشته در قسمت‌های مختلف میانکاله اتفاق افتاده است.

پناهگاه حیات وحش میانکاله با ۶۸ هزار و ۸۰۰ هکتار مساحت یکی از ۹ ذخیره گاه بیوسفر کره زمین توسط سازمان ملل متحد تشخیص و در لیست تالاب‌های بین المللی و کنوانسیون جهانی حفاظت از تالاب‌ها ثبت شده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها