|
کدخبر: 232349

کدام نوع واکسن کرونا به کودکان ۵ تا ۱۲ سال تزریق می شود؟

عضو کمیته علمی کشوری کرونا اظهار داشت: واکسن کرونا به اندازه کافی به ویژه برای کودکان در کشور موجود است و در صورتی که مجوز تزریق این واکسن به کودکان صادر شود، آماده اقدام در این زمینه هستیم.

جامعه کدام نوع واکسن کرونا به کودکان ۵ تا ۱۲ سال تزریق می شود؟

دکتر علیرضا بیگلری روز یکشنبه در حاشیه جلسه کمیته علمی کشوری کرونا در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال آیا واکسن کافی برای تزریق دز سوم و همچنین به کودکان وجود دارد، اظهار داشت: واکسن به اندازه کافی اعم از تولید داخل و وارداتی برای این منظور در کشور وجود دارد.

وی بر لزوم تزریق واکسن کرونا به کودکان ۵ تا ۱۲ سال تاکید کرد و گفت: واکسن پاستوکووک را که در مجموعه انستیتو پاستور ایران طراحی و تولید شده است، می توان به این افراد تزریق کرد. واکسن پاستوکووک را با تایید سازمان غذا و دارو علاوه بر افراد بزرگسال، می توان به کودکان ۲ تا ۱۸ ساله هم تزریق کرد.

بیگلری اضافه کرد که تفاوت تزریق واکسن در افراد در این است که این واکسن در بزرگسالان باید در  سه دز زده شود اما در کودکان به ۲ دز اکتفا می شود. اگر مطالعات آتی نشان دهد که کودکان هم به دز سوم کرونا نیاز دارند، دز سوم هم به آنان تزریق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در کشور تزریق واکسن کرونا به کودکان ۱۲ تا ۱۸ ساله در حال انجام است، بیان داشت: واکسن های پاستوکووک و سینوفارم مجوز تزریق به درگیری گروه‌های سنی زیر ۱۸ سال با شیوع پیک‌های متعدد، بیشتر می‌شود

رییس انستیتو پاستور ایران با تاکید بر خطر شیوع اومیکرون و ضرورت سرعت گرفتن واکسیناسیون دز سوم کرونا در کشور، گفت: توصیه کمیته علمی به هموطنان این است که در اولین فرصت طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، واکسن دز سوم را تزریق کنند.

بیگلری درباره شدت بیماری‌زایی امیکرون در کودکان و جوانان، گفت: تجربه و تحلیل آمارها نشان داده است که هر چقدر پیک‌های متعدد رخ می‌دهد، درگیری گروه سنی زیر ۱۸ سال هم بیشتر می‌شود؛ بنابراین شرط احتیاط این است که نسبت به واکسیناسیون کودکان اقدام کنیم؛ چراکه بیماری کووید۱۹ نشان داد که رفتار ویروس کرونا، به هیچ عنوان قابل پیش‌بینی نیست.

 

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها