|
کدخبر: 231680

اگر بودجه آموزش و پرورش رای نیاورد..

بودجه عمومی دولت روی ۱۵۰۱ هزار میلیارد تومان بسته شده و از این عدد ۹۵۰ هزار میلیارد تومان مربوط به حقوق و مزایا است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به روند بررسی بودجه آموزش‌وپرورش در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکید ما این است که بودجه آموزش‌و پرورش باید بیشتر باشد. در واقع انتظار داریم با توجه به مشکلات ریشه‌ای آموزش و پرروش، نگاه به این بخش قوی‌تر باشد.

قاسم احمدی‌لاشکی، درباره روند بررسی بودجه آموزش‌وپرورش در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون تلفیق کارش را شروع کرده است؛ برای نخستین بار است که بودجه با قانون جدید که به صورت دو شوری است، مطرح خواهد شد.

وی افزود: بر این اساس ابتدا کلیات را مطرح می‌کنند و احتمالا یک شنبه هفته آتی به صحن علنی می‌آید. اگر کلیات در صحن علنی رای بیاورد، امر بررسی در کمیسیون‌ها شروع می‌شود. اما اگر رای نیاورد طبق قانون برمی‌گردد و مجدد دوهفته در دولت چکش‌کاری می‌شود و مجددا به مجلس برمی‌گردد. الان هم همکاران در مجلس دارند روی بودجه کار می‌کنند و بررسی‌ها ادامه دارد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه برخی اظهارات مبنی بر اینکه بودجه آموزش و پروش کاسته و به بخش‌های دیگر افزوده می‌شود را قبول نداریم گفت: ما بودجه خودمان را می‌گیریم، هرچند تاکید ما این است که بودجه باید بیشتر باشد. در واقع انتظار داریم با توجه به مشکلات ریشه‌ای آموزش و پرروش نگاه به این بخش قوی‌تر باشد.

وی درباره میزان کسری بودجه این وزارتخانه نیز گفت: بستگی دارد کسری را چه بدانید. بودجه عمومی دولت روی ۱۵۰۱ هزار میلیارد تومان بسته شده و از این عدد ۹۵۰ هزار میلیارد تومان مربوط به حقوق و مزایا است. منابع را پایدارتر از گذشته دیده‌اند که بودجه کمتر به کسری بخورد و امید است به مشکلی برنخوریم.

منبع: ايسنا

ارسال نظر