|
کدخبر: 230715

احتمال تزریق این واکسن ها به سنین ۵ تا ۱۱ ساله

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: دو واکسن سینوفارم و پاستوکوک مجوز تزریق برای گروه سنی ۵ سال به بالا را دارند ولی باید سازمان غذا و دارو اعلام کند در ایران کدام یک از این واکسن‌ها برای این گروه سنی استفاده می‌شود.

براساس شواهد به دلیل نزدیک بودن زمان واکسیناسیون در کشور به شناسایی سویه جدید اومیکرون و با توجه به پوشش بالای واکسیناسیون و نیز تزریق دوز سوم واکسن کرونا، سطح ایمنی جامعه بالا است و فعلا خوشبختانه همه گیری سریع این سویه همانند برخی کشورها در ایران وجود ندارد اما آن چیزی که وجود دارد این است که تعداد مبتلایان به بیماری در طی یکی دو روز گذشته آمار صعودی داشته است که باعث نگرانی‌هایی از سوی مردم شده است. حال سوال این است که این افزایش ناگهانی ناشی از ابتلا افراد به سویه اومیکرون است؟

پیام طبرسی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، گفت: با توجه به اینکه هر روز امار مبتلایان براساس شبانه‌روز گذشته اعلام می‌شود، جمعه‌ها ما تعداد مبتلایان به کرونا کمتر است و این باعث کاهش آمار این افراد در روز شنبه می‌شود.

وی با بیان اینکه جمعه‌ها اکثر مراکز تعطیل است و این امر دلیل کاهش تعداد مبتلایان در روزهای شنبه است، ادامه داد: در دو هفته گذشته آمار مبتلایان بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ هزار در حال تغییر است و با توجه به سویه اومیکرون افزایش قابل ملاحظه‌ای نداشتیم اما نباید اومیکرون را نادیده گرفت.

طبرسی درباره خطاهای کیت‌های تشخیص بیماری کرونا افزود: برای شناسایی ویروس اومیکرون نیازمند تست‌های تکمیلی هستیم اما همچنان برای تشخیص بیماری کرونا با استفاده از کیت‌های تشخیصی خطا وجود دارد و این امر نسبتی به کیفیت تست، کیفیت آزمایش و... است.

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها