|
کدخبر: 228429

ثبت ۵ مورد ابتلا به امیکرون در هرمزگان

شناسایی ۵ مورد امیکرون در هرمزگان حاوی این پیام است که احتمالا با توجه به سرعت بالای انتشار این ویروس افراد بسیار بیشتری که آلوده به این ویروس هستند در استان وجود دارند.

جامعه ثبت ۵ مورد ابتلا به امیکرون در هرمزگان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان از ابتلای ۵ مورد قطعی به سویه جدید کرونا امیکرون خبر داد‌.

دکتر فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان اظهارداشت: متاسفانه امروز ۵ عدد از نمونه‌هایی که تحت عنوان نمونه مشکوک به اومیکرون به تهران ارسال شده بود قطعیت امیکرون بودنش ثابت شد و هرمزگان نیز به جمع استان‌هایی که سویه جدید کرونا در آن وجود دارد اضافه شد.

وی افزود: شناسایی ۵ مورد امیکرون در هرمزگان حاوی این پیام است که احتمالا با توجه به سرعت بالای انتشار این ویروس افراد بسیار بیشتری که آلوده به این ویروس هستند در استان وجود دارند.

نوروریان تاکید کرد: توصیه اصلی ما به مردم تکمیل هرچه سریعتر واکسیناسیون است به طوری که آن‌هایی واکسن دریافت نکردند حتما بایستی نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند و آن‌هایی که فقط دوز اول را دریافت کرده اند نسبت تزریق دوز دوم اهتمام بورزند و کسانی هم که هر دو دوز را دریافت کردند تزریق دوز سوم را در دستورکار قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شناسایی امیکرون در هرمزگان مردم بایستی رعایت پروتکل‌ها را جدی بگیرند و حتی الامکان با توجه به سرعت بالای سرایت این ویروس در فضاهای باز از یک ماسک و در فضاهای سربسته بدون تهویه از دو ماسک استفاده ‌کنند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها