|
کدخبر: 224809

زمان افتتاح ساختمان جدید پلاسکو اعلام شد

این مقام مسئول در بنیاد مستضعفان از واگذاری تمام ساختمان به کسبه خبر داد و گفت: به دنبال آن هستیم که تمام مجموعه را به کسبه واگذار کنیم و قرار بر این است که تمام ساختمان در اختیار کسبه باشد و مدیریت ساختمان در اختیار غرفه داران قرار بگیرد.

جامعه زمان افتتاح ساختمان جدید پلاسکو اعلام شد

محمد پیرعلی از افتتاح ساختمان جدید پلاسکو تا چند هفته آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر عملیات ساخت به پایان رسیده و امکان افتتاح ساختمان از چند ماه گذشته وجود داشت اما معتقدیم ساختمان پلاسکو زمانی روح دارد و زنده است که کسبه در آن فعالیت داشته باشند و به همین دلیل برای افتتاح ساختمان جدید فرصتی را به استقرار کسبه اختصاص دادیم.    

وی با بیان اینکه تعیین زمان افتتاح ساختمان جدید منوط به استقرار بخشی از کسبه است، ادامه داد: از کسبه در خواست داریم با توجه به اینکه به ایام پایان سال نزدیک می‌شویم و در این ایام هم مراکز خرید رونق می‌گیرند، هر چه سریع‌تر در واحدهای خود مستقر شوند تا بتوانیم به مودقع ساختمان جدید را افتتاح کنیم. البته در حال حاضر تا طبقه سوم کسبه در واحدها مستقر شدند و قرار بر این است که براساس سلیقه خودشان چیدمان را انجام دهند.  

سرپرست سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان با اشاره به زمان ساخت این پروژه تاکید کرد: ۱۷طبقه ساختمان که شامل ۵ طبقه زیر زمین و بیش از ۳۰۰ واحد است در مدت کمتر از دو سال ساخته شد و برای احداث این ساختمان و تحقق وعده‌ها به کسبه سه شیفت کار انجام شد .

پیرعلی درباره تامین پارکینگ ساختمان پلاسکو اظهار داشت: ساختمان قبلی فاقد پارکینگ بود اما تصمیم گرفتیم ساختمان جدید را با پارکینگ تحویل دهیم و از این رو ایمن سازی و بازسازی پارکینگ پروانه را بر عهده گرفتیم البته با توجه به سیاست مسئولان شهری امکان دارد کل آن محدوده سنگ فرش شود تا ورود وسایل نقلیه محدود باشد و در این صورت دیگر نیاز به پارکینگ نیست البته پارکینگ پروانه برای ساختمان پلاسکو قابل استفاده است.  

وی ادامه داد: در ابتدای اجرای پروژه  به دلیل مساله پارکینگ نگران آن بودیم که نتوانیم به تمام افراد صاحب واحد، در همان ساختمان پلاسکو واحد جدید تحویل دهیم. مسئولان شهری معتقد بودند که در ساختمان پلاسکو نباید پارکینگ وجود داشته باشد و بنیاد هم بر این اساس عمل می‌کند و سه طبقه پارکینگ در پارکینگ پروانه برای ساختمان جدید پلاسکو در نظر گرفته شد. البته همانطور که گفته شد احتمال دارد که به دلیل مشکلات آتی شهری، تردد خودرو در این منطقه محدود شود اما به هر حال طبق تعهدی که داشتیم پارکینگ پروانه در دست بازسازی و ایمن سازی است.

این مقام مسئول در بنیاد مستضعفان از واگذاری تمام ساختمان به کسبه خبر داد و گفت: به دنبال آن هستیم که تمام مجموعه را به کسبه واگذار کنیم و قرار بر این است که تمام ساختمان در اختیار کسبه باشد و مدیریت ساختمان در اختیار غرفه داران قرار بگیرد.

پیرعلی با اشاره احتمال بهره برداری از غرفه و واحدهای مازاد در ساختمان پلاسکو گفت: امکان بهره‌برداری از واحدهای مازاد وجود دارد که این واحدهای مازاد می‌تواند بخشی از هزینه‌های ساختمان را تامین کند.  

وی با بیان اینکه تعداد واحدهای ساختمان جدید پلاسکو بیش از ۳۰۰ واحد است، گفت: درباره پرداخت مابه تفاوت هزینه برخی از واحدها و مغازه‌ها با کسبه به توافق رسیدیم . ممکن است متراژ برخی از واحدها به دلیل استفاده از مشاعات، کم و زیاد شده باشد. متراژ برخی از واحدها کاهش یافته که بنیاد مابه تفاوت آن را به صاحب عرفه پرداخته‌است و در برخی از طبقات هم متراژ برخی از مغازه‌ها افزایش یاقته که توافق کردیم، صاحب غرفه مابه تفاوت آن را به صورت اقساط به بنیاد بپردازد که البته این مابه تفاوت‌ها با تخفیف محاسبه شده تا فشاری بر کسبه وارد نشود.

سرپرست سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه تمام منابع مالی توسط بنیاد مستضعفان تامین شد، ادامه داد: خوشبختانه پروژه ساختمان جدید پلاسکو  استخوان لای زخم نشد و دچار مناقاشات بین سازمانی نبود و توانستیم در مدت زمان کوتاه آن را به بهره برداری برسانیم.

پیرعلی افزود: در ساخت ساختمان جدید فقط منافع کسبه را در نظر گرفتیم و همین عامل سرعت پروژه بود و سرعت ساخت پروژه به حدی بوده که هنوز پیمانکاران صورت وضعیت ها را ارسال نکرده‌اند که براساس آن هزینه ساخت مشخص شود.

منبع: ایلنا

ارسال نظر