|
کدخبر: 222380

دوقلوهایی که با فاصله 11 هفته به دنیا آمدند!

مادر جوان قزاقستانی طی اتفاقی نادر در سطح جهان به فاصله ی چند هفته دوبار زایمان کرد و صاحب ۲ فرزند شد.

بصورت کاملا معمولی زمانی که یک مادر دوقلوهایی را باردار باشد، بصورت همزمان آنها را به دنیا می آورد و برخلاف این موضوع که بر فرض مثال دوقلوها با فاصله چند روزه یا چند هفته از هم متولد شوند را تاکنون چیزی ندیده ایم. اما یک مادر جوان ۲۹ ساله اخیرا معجزه ای را ایجاد کرد که در آن توانست رکورد جالبی را ثبت کرده و پزشکان را شوکه کند.

مادر جوان ۲۹ ساله ای به نام " لیلیا کونوالوآ " از قزاقستان، از قرار معلوم دوقلوهایی را که یکی از آنها پسر و دیگری دختر باردار بود. اما در طی اتفاقی که برای او رخ داد، در تاریخ ۲۴ مه ماه دختر نارس خود را کمی زودتر به دنیا آورد و جنین پسرش متاسفانه به دنیا نیامد و این تا ۹ اوت ماه جاری طول کشید.

با این وجود این خواهر و برادر دوقلو با فاصله ۱۱ هفته ای از یکدیگر به دنیا آمدند که بی شک تمام پزشکان را متحیر کرد و پزشکان آنرا واقعا یک معجزه خواندند و چنین چیزی حتی غیر قابل تصور نیز می باشد. جالب است بدانید که این اتفاق تنها ۱بار میان ۵۰ میلیون تولد رخ می دهد که این نوع اتفاق برای اولین بار در قزاقستان رخ می دهد.

لیلیا در طی مصاحبه ای این گونه گفت: " پسرم هیچ عجله ای برای به دنیا آمدن نداشت! "

با این حال رحم دوقلوها از قرار معلوم از یکدیگر جدا بوده و به همین دلیل بعد از متولد شدن اولین جنین، آسیبی به جنین دیگر وارد نشده است و در تمام این مدت ۱۱ هفته ای، مادر جوان در بیمارستان بستری بود.

 

منبع: زنهار

ارسال نظر