|
کدخبر: 222373

ماجرای پول های بلوکه شده وزارت بهداشت توسط دستگاه های نظارتی

نماینده مردم بندرلنگه در مجلس خواستار رسیدگی به موضوع بلوکه شدن منابع مالی وزارت بهداشت شد که از سوی برخی دستگاه های نظارتی صورت گرفته و برای این وزارتخانه ایجاد مشکل کرده است.

احمد جباری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در واکنش به بلوکه شدن منابع مربوط به وزارت بهداشت از سوی برخی دستگاه های نظارتی گفت: متأسفانه بعضی اوقات شاهد خودتحریمی هستیم که می تواند به سیاست های دستگاه ها در راستای خدمت به مناطق محروم آسیب بزند.

نماینده مردم بندرلنگه و بستک و پارسیان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از دپوی کالاهای اساسی در گمرکات که خودتحریمی محسوب می شود، عنوان کرد: در کنار این موضوع متأسفانه اخیرا نیز شاهد بلوکه شدن منابع وزارت بهداشت آن هم در شرایط سخت کرونایی بودیم که غیر قابل باور و غیرمنطقی است.

وی افزود: در شرایطی که مناطق کمتر توسعه یافته به حمایت جدی وزارت بهداشت برای افزایش شاخصه های توسعه ای و حمایت این وزارتخانه نیاز دارند تا فاصله معنادار آنها با مناطق توسعه یافته کاهش یابد، این اقدام منطقی نیست.

جباری ادامه داد: همچنین از طریق پیگیری های صورت گرفته مطلع شدیم، ۱۵ درصد از سهام پالایشگاه نفت و سود حاصل از آن نزد وزارت بهداشت است که البته از سوی دستگاه های نظارتی منابع مذکور، بلوکه شده و اجازه برداشت از آن داده نمی شود که همین موضوع نوعی خودتحریمی بوده و باعث می شود آسیب جدی به بخش بهداشت وارد شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تأکید بر ضرورت توجه به مناطق محروم و کمتر برخوردار و مناطقی که به لحاظ درمانی مشکل جدی دارند، اظهار داشت: از دولتی که شعار مردمی بودن و انقلابی بودن داده و دولت قوی نیز است انتظار داریم عملکردی متفاوت داشته باشد و با دستگاه های ذیربط با سرعت بیشتر پای کار بیاید.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی می خواهم مسئله مذکور درباره منابع مالی بلوکه شده وزارت بهداشت را پیگیری کنند و همچنین زمینه تقویت زیرساخت های وزارت بهداشت را فراهم و برای حل مشکل این وزارتخانه همکاری کنند همچنین دستگاه های نظارتی نیز به این موضوع توجه کنند تا منابع در جای خود هزینه شده و انحراف نداشته باشد نه اینکه، منابع مالی را بلوکه کنند.

جباری در پایان افزود: بسیاری از خیرین در بخش بهداشت و درمان آماده همکاری هستند بنابراین باید از این ظرفیت بیشتر استفاده کرد.

 

منبع: خانه ملت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها