|
کدخبر: 217618

توافق فایزر برای دسترسی جهانی به قرص های کرونای این شرکت

روسیه مجوز شرکت فایزر برای آزمایش بالینی قرص ضد ویروسی خود برای مداوای کووید --۱۹ را صادر کرد.

این آزمایش روی ۹۰ نفر در شرایط شبیه به ماندن در منزل با حضور فردی که کووید – ۱۹ علامتدار دارد، انجام می شود.

در این آزمایش، شهروندان روسی بیش از ۱۸ سال با بیماران مبتلا به کووید –۱۹ در تماس قرار می گیرند.

فایزر پیشتر در ماه جاری اعلام کرد قرص های آزمایشی ضد ویروسی کرونا احتمال بستری شدن در بیمارستان یا مرگ را برای بزرگسالان در معرض خطر بیماری حاد به میزان ۸۹ درصد کاهش می دهد.

این شرکت امیدوار است این قرص را در اسرع وقت در سطح جهانی در دسترس همگان قرار دهد.

این قرص با نام تجاری پاکسلووید عرضه می شود. چنانچه این دارو به تائید مراجع قانونی برسد، شرکت فایزر قصد دارد قرص را در بازار کشورهای مختلف توزیع کند.

فایزر فاز دوم آزمایش بالینی پاکسلووید را در آمریکا در تاریخ ۵ نوامبر (۱۴ آبان) اعلام کرد. این شرکت در نظر دارد تا پایان سال جاری میلادی، بیش از ۱۸۰ هزار دُز از این دارو را تولید کند و تعداد آن را تا سال آینده به ۵۰ میلیون افزایش دهد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا پیشتر گفته بود که واشنگتن دستور میلیون ها دُز قرص ضد ویروسی فایزر را صادر کرده است.

اوایل ماه جاری میلادی، انگلیس مجوز مصرف قرص ضد ویروسی مولنوپیراویر محصول شرکت مرک را صادر کرد. نتایج آزمایش بالینی نشان داده که مصرف این دارو خطر بستری شدن و مرگ را به میزان ۵۰ درصد در افرادی عضو گروه های پرخطر کاهش می دهد.

تازه ترین آمار ابتلا به کووید – ۱۹ حاکی است که ۲۵۴ میلیون و ۷۰۵ هزار و ۷۴۵ نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده اند. از این تعداد، ۵ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۵۱ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری فوت کرده و ۲۳۰ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۵۷۷ نفر بهبود یافته اند.

 
منبع: ایرنا

ارسال نظر