|
کدخبر: 216896

روزانه ۱۳۶۵ جنین در ایران سقط می شود!

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: در سال بالغ بر ۵۰۰ هزار جنین به صورت غیرقانونی سقط می شود که اگر بتوانیم ۱۰ درصد سقط های غیرقانونی ها را نجات دهیم به جمعیت اضافه می شود.

جامعه روزانه ۱۳۶۵ جنین در ایران سقط می شود!

محمدعلی محسنی بندپی با بیان اینکه شورای نگهبان به تمام بندهای طرح جوانی جمعیت ایراد گرفته بود، گفت: اگر نماینده ای مامور به سازمان بهزیستی شود و ببیند در یک منزل ۷ نابینا وجود دارد و مادری ۷۰ ساله از پسر معلوله ۴۵ ساله اش نگهداری می کند در این صورت امکان ندارد با غربالگری مخالفت کند.

وی با اشاره به اهمیت انجام غربالگری اظهار داشت: کل سقط های قانونی جنین بین ۸ تا ۱۲ هزار است، سقط های غیرقانونی ۵۰۰ هزار جنین برآورد شده است اگر بتوانیم ۱۰ درصد سقط های غیرقانونی ها را نجات دهیم به جمعیت اضافه می شود.

این نماینده مجلس با انتقاد از طرح جوانی جمعیت طبق ماده ۸۵ آیین نامه داخلی بررسی و تصویب شد، تاکید کرد: دیگر با هشتاد و پنجی شدن هیچ طرح و لایحه ای موافقت نمی کنم، چطور می شود اختیارات خود را به دست کسانی داد که بسیار بسته می اندیشند و تصمیم می گیرند.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس ضمن تشکر از بررس دقیق طرح از سوی شورای نگهبان گفت: مطالبی که در طرح مذکور آمده نگرانی زوج ها و جوانان نیست، چرا که باید به فکر مرحله قبل از فرزندآوری توجه کنیم به عبارتی باید اول ازدواج شکل بگیرد که متاسفانه سن ازدواج بالا رفته چرا که بسترهای لازم از جمله اشتغال و مسکن را فراهم نکرده ایم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: بنابراین ابتدا باید زیر ساخت های ازدواج را فراهم کنیم، تورم کنترل شود سپس به فکر تشویق جوانان برای فرزندآوری باشیم


 

منبع: خبر فوری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها