|
کدخبر: 215149

گسترش نیوز گزارش می‌دهد؛

برگزاری پنجمین کنگره بین المللی سلامت کشورهای اسلامی + جزئیات

صبح امروز دوشنبه ۱۷ آبان ماه مراسم پنجمین کنگره بین المللی سلامت کشورهای اسلامی در سالن مرکز همایش های صدا و سیما آغاز به کار کرد .

جامعه برگزاری پنجمین کنگره بین المللی سلامت کشورهای اسلامی + جزئیات

در این مراسم میهمانان ویژه ای همچون انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ، دکتر شالبافیان معاون وزیر میراث فرهنگی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم مهندس مجید زنگویی دبیر اجرایی پنجمین کنگره بین المللی سلامت کشورهای اسلامی و رییس انجمن گردشگری تهران به عنوان میزبان مراسم ضمن خوش آمد گویی به مدعوین گفت: هدف از اجرای این کنگره ایجاد شبکه ای پویا در صنعت گردشگری سلامت است که ماحصل آن حضور برای سیر و سیاحت و همچنین امر درمان در سطح بین المللی است ، از دیگر اهداف این کنگره برندسازی برای امر درمان است که امیدواریم هرساله شاهد حضور گردشگران بیشتر و رونق این زمینه در کشور باشیم.

کنگره-سلامت۲

وی افزود: توسعه گردشگری سلامت در ایران مستلزم همراهی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی و وزارت بهداشت و تنظیم روابط بین کشور های مختلف است. امیدواریم موفق شویم در جریان این کنگره ظرفیت های مشترک بین المللی را مرور کنیم. ما اعلام می‌کنیم تهران مرکز توسعه گردشگری کشورهای اسلامی است زیرا همه کشورهایی که در اینجا حضور می‌یابند می‌توانند تهران را مأمنی برای توسعه این مهم بدانند و همه زیرساخت ها آماده یا در حال تکمیل است.

حسین علی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در ادامه با بیان اینکه ایران جاذبه گردشگری فوق العاده ای دارد گفت : چه گردشگری مذهبی چه ایران باستان و حالا هم حوزه سلامت که امتیاز آن ارزان بودن آن و بالا بودن کیفیت خدمات سلامت در کشور است پتانسیل گردشگری ایران را نشان میدهد.

او اضافه کرد: گردشگری سلامت همکاری سه وزارتخانه امور خارجه، میراث فرهنگی و بهداشت و درمان را میطلبد و باید تشکیلات گسترده ای در سطح کنسولگری ها و سفارتخانه ها تشکیل شود تا ارائه خدمات به توریست ها شکل استاندار بیابد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: بعید میدانیم که خلا قانونی در این زمینه داشته باشیم ولی اگر فکر میکنید چنین است ما در مجلس شورای اسلامی برای برداشتن موانع در خدمت هستیم. هدف این است که اگر میهمانی برای درمان وارد کشور شد اگر خدمات ما با کیفیت بیشتری نسبت به غرب ارائه نشد کمتر هم نباشد.

در ادامه انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت : گردشگری به عنوان یک حرکت تمدنی در طول تاریخ مطرح بوده است . زمانی گردشگری در سیاحت و دیدن طبیعت خلاصه می‌شد ولی امروز اشکال متفاوت و متنوعی پیدا کرده است. گردشگری سلامت و درمانی در کشورهای اسلامی توانمندی های بسیاری دارد چه در طب گیاهی و طب سنتی چه در طب مدرن که برخی از کشورهای منطقه جزو پیشرفته ترین ها هستند و ایران نیز جزو سرآمدان آن است.

معاون رییس جمهور با بیان این مطلب که سطح پزشکی در ایران هیچ تفاوتی با غرب ندارد گفت : حتی بسیاری از توریست های سلامت که از کشورهای عربی مراجعه کرده اند اذعان داشته اند که در موارد بسیاری نه تنها با اروپا و امریکا تفاوتی نداشته ایم بلکه جلوتر نیز بوده ایم با این مزیت که از نظر هزینه ارزان تر و مقرون به صرفه تر نیز بوده ایم.

او اضافه کرد: با وجود این امر که یک امتیاز در جذب گردشگر برای ایران محسوب می شود و میتواند آورده فراوانی برای ایران داشته باشد نگاه من صرفا اقتصادی نیست و فکر میکنم در کنار گردشگری سلامت باید گردشگری علمی و آموزشی نیز وجود داشته باشد.

خزعلی اظهار داشت: سه نکته باید در گردشگری سلامت لحاظ شود ؛اول آموزش دوم سرمایه گذاری روی پزشکی زنان و سوم توجه به اشتراکات فرهنگی و همچنین سه نکته نیز در حفظ کیفیت و ماندگاری گردشگری سلامت نیز باید در نظر گرفته شود اول حذف واسطه ها و دلال ها از حوزه گردشگری و ایجاد شفافیت ، دوم در نظر گرفتن خدمات پس از درمان و سوم سرمایه گذاری روی مترجمین آموزش دیده و آداب دان.

معاون رییس جمهور ادامه داد: دولت ازین حوزه به قطع حمایت خواهد کرد و آن را به عنوان یکی از پتانسیل های مهم علمی و اقتصادی میداند و روش دولت نیز در حمایت ازین حوزه تسهیل در صدور مجوز ها ، حذف واسطه ها و ایجاد شفافیت است .

در ادامه این برنامه محمدرضا دشتی اردکانی رییس فراکسیون گردشگری مجلس ، علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی ، فرید نجفی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت همچنین میهمان خارجی برنامه رضا بن جمعه آل صالح رییس اتاق بازرگانی کشور عمان، احمد گیرگین دبیر کل فدراسیون گردشگری سلامت ترکیه ، محمد قاضی مجبری رییس انجمن گردشگری سلامت تونس و دکتر حافظ آدام طاهر رییس همکاریهای فنی وزارت بهداشت غنا ایراد سخنرانی کردند .

در پایان نیز از خادمان حوزه سلامت در زمینه های رسانه ای که در این حوزه قلم زده اند تجلیل ویژه به عمل آمد.

لوح-کنگره۲

لوح-کنگره۱

نویسنده: محمد رحمانی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها