|
کدخبر: 207093

این کارگران مجبور به فروش خانه خود شدند!

رئیس کانون شورای اسلامی کار البرز با بیان اینکه هزینه‌های درمان به گونه‌ای شده که شاید یک کارگر مجبور باشد برای تامین هزینه‌های درمان خانه خود را بفروشد، گفت: همچنین نگران گران‌تر شدن کالاهای ضروری و خوراک در ماه‌های آینده هستیم

جامعه این کارگران مجبور به فروش خانه خود شدند!

با اشاره به اینکه حقوق کارگران با میزان تورم درجامعه به هیچ عنوان تناسب ندارد گفت: با تورم افسار گسیخته‌ای که در جامعه وجود دارد وضعیت معیشت کارگران اصلا خوب نیست. قیمت کالاهای ضروری مختلف روز به روز افزایش می‌یابد و این تورم کمر جامعه کارگری را می‌شکند.

اصلانی افزود: هزینه سبد معیشت یک کارگر ۳.۳ دهم نفری در اسفند ۹۹ ، هفت میلیون تومان ارزیابی ولی حقوق چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شد و کارگران با این دستمزد به سختی زندگی خود را می‌گذراندند. اکنون خط فقر به ۱۰ میلیون تومان رسیده و گذران زندگی کارگران با این حقوق بسیار سخت شده است.

وی با ابراز نگرانی از میزان تعیین دستمزدها در سال آینده گفت: از این شرایط بدتر شایعاتی است که در مورد دستمزدهای امسال به گوش می‌رسد. نمایندگان جامعه کارگری از طریق شورای عالی کار به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تعدیل حقوق کارگران نامه ارسال کردیم تا برای تطبیق افزایش هزینه‌ها با حقوق کارگران اقدامی صورت بگیرد. این درحالی است که اکنون شنیده می‌شود با توجه به کسری بودجه دولت، در سال جدید دستمزدها ۱۰ درصد افزایش می‌یابد یا احتمالا افزایشی نداشته باشد. بنابراین دغدغه کارگران چند برابر شده است. همچنین نگران گران‌تر شدن کالاهای ضروری و خوراک در ماه‌های آینده هستیم.

به گفته اصلانی درمان نیز با شرایط ایجاد شده تبدیل به یک معضل بزرگ شده است. اکثر داروها از زیر نظر خدمات دفترچه تامین اجتماعی خارج شده و هزینه یک عمل جراحی برای یک کارگر از توان خارج است.

وی ادامه داد: اخیرا نیز به دلیل افزایش بدهی تامین اجتماعی بسیاری از مراکز درمانی دفترچه تامین اجتماعی نمی‌پذیرند و کل مبلغ را در ابتدا دریافت می‌کنند و با صدور فاکتور، دریافت مبلغ را به تامین اجتماعی ارجاع می‌دهند. به این صورت شاید یک کارگر مجبور باشد برای تامین هزینه‌های درمان خانه خود را بفروشد. حتی رفتار برخی بیمارستان‌های خصوصی در مورد بیمه‌های تکمیلی نیز همین گونه است. دریافت پول از سازمان اجتماعی نیز شرایط و ضوابط خاصی دارد و بسیاری از شرایط را نمی‌پذیرند.

این فعال جامعه کارگری از نبود توجه مسئولان به شرایط کارگران انتقاد کرد و گفت: اگر رسانه‌ها نباشند صدای کارگر به گوش مسئولان نمی‌رسد. اکنون نیز با وجود پیگیری های فراوان شرایطمان اینگونه است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها