|
کدخبر: 201811

تعدیل بازار برنج استارت خورد /ارزانی در راه است؟

بازرگانی دولتی در اطلاعیه‌ای از توزیع ۱۰۰ هزار تن برنج وارداتی از انواع هندی، پاکستانی و تایلندی برای تنظیم بازار برنج خبر داد.

 شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در اطلاعیه‌ای از توزیع ۱۰۰ هزار تن برنج وارداتی از انواع هندی، پاکستانی و تایلندی برای تنظیم بازار برنج خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است:

«به اطلاع مردم شریف ایران می‌رساند با توجه به خشکسالی‌های ناشی از کاهش نزولات آسمانی در سال زراعی جاری، میزان تولید برنج کشور ۱۸ و نیم درصد کاهش یافته است. از سوی دیگر به منظور حمایت از کشاورزان شالیکار، دولت مکلف است نسبت به محدودیت واردات برنج در دوره زمانی خاصی اقدام کند.

بر همین اساس پیش بینی‌های لازم برای جبران این کاهش تولید از محل موجودی ذخایر راهبردی کشور به عمل آمده است و در مرحله اول طرح توزیع ۱۰۰ هزار تن برنج وارداتی از انواع هندی، پاکستانی و تایلندی ابلاغ شد.

همچنین برای تداوم این طرح و افزایش این میزان هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد؛ لذا به استحضار می‌رساند از ابتدای شهریور ماه تاکنون صرفاً ۴۳ هزار تن از این برنج دارای متقاضی بوده و واریز وجه کرده‌اند، که از این مقدار صرفاً ۳۰ هزار تن از انبارهای شرکت خارج و مابقی به مرور در حال خروج است.

بدین وسیله از تمامی شبکه‌های توزیع منتخب، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های کارگری، کارمندی و مصرف محلی دعوت می‌شود در صورت نیاز به برج وارداتی از طریق کارگروه‌های تنظیم بازار استانی، سازمان‌های جهاد کشاورزی و یا صنعت، معدن و تجارت استان اقدام لازم به عمل آمده و برنج مورد نیاز کشور را تأمین و توزیع کند.

همچنین از استانداران نیز تقاضا می‌شود در صورت نیاز به افزایش میزان تخصیصی استان مربوطه برای هریک از انواع برنج های فوق، مراتب را اعلام کنند تا اقدامات لازم صورت گیرد.»

ارسال نظر