|
کدخبر: 206605

خبر مهم برای بیماران دیابتی

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ثبت‌نام بیماران دیابتی در سامانه بیماران خاص برای دریافت سهمیه انسولین قلمی اجباری است.

دکتر «قباد محمدی» روز چهارشنبه گفت: این طرح به منظور جلوگیری از خروج انسولین قلمی از شبکه توزیع و قاچاق آن به کشورهای همسایه انجام شده است.

وی اظهار داشت: در گذشته شاهد بودیم که برخی افراد به اسم بیماران دیابتی انسولین قلمی دریافت می‌کردند و آن را در کشورهای همسایه با ۱۰ برابر قیمت داخلی به فروش می‌رسانند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: از این پس انسولین قلمی طبق تجویز پزشک به بیماران دیابتی تحویل داده می‌شود و حداکثر سقف مجاز آن ۱۰ قلم در ماه است.

وی با بیان اینکه ۶۰ داروخانه منتخب در سراسر استان کرمانشاه کار توزیع انسولین قلمی را انجام می‌دهند، گفت: هم اکنون از نظر ذخیره انسولین قلمی مشکلی نداریم و ذخیره ۶ ماه در استان تامین شده است.

محمدی گفت: روزانه ۱۳ هزار عدد انسولین قلمی در استان کرمانشاه مصرف می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۱۰ درصد از جمعیت بالای ۳۰ سال استان کرمانشاه به دیابت نوع دو مبتلا هستند که حدود ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

عوامل خطرساز ابتلا به دیابت نوع ۲ شامل چاقی، پرخوری، چربی خون و فشارخون بالا، بیماری قلبی، مصرف سیگار، استرس، سابقه دیابت بارداری، سابقه مصرف برخی داروهای کورتن دار، رژیم غذایی نامناسب، بی تحرکی و وراثت است.

استان مرزی کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها