|
کدخبر: 205659

کروکودیل ها سر از ایران درآوردند

تعداد ۸۰سر کروکودیل در قالب نخستین محموله از کشور مالزی تا هفته آینده برای پرورش و تکثیر به تنها مزرعه پرورش کروکودیل در مشهد انتقال می‌یابد.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی  خراسان رضوی گفت: پرورشانتقال ۸۰ سر کروکودیل برای پرورش به مشهد کروکودیل با توجه به وجود قابلیت صادرات پوست و گوشت این گونه، دارای درآمد و ارزش فراوانی است.

ناصرشهرکی با اشاره فعالیت تنها واحد پرورش کروکودیل استان در منطقه مُلک آباد در حد فاصل مشهد - نیشابور ادامه داد: این واحد با ظرفیت تولید ۳۰۰تخته پوست کروکودیل ظرفیت سازی و مجوز‌های لازم را دریافت کرده است.

وی با بیان این که تولیدات پوست و گوشت این گونه صرفا برای مصرف خارجی و صادرات خواهد بود گفت: خراسان رضوی به دلیل وجود مزرعه پرورش کروکودیل در کشور رتبه خوبی در پرورش این گونه حیوانی دارد.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به ارزش بالای صادراتی پوست این گونه حیوانی افزود: پرورش هر کروکودیل ۲.۵ تا سه سال طول می‌کشد که پس از آن پوست این گونه آماده دباغی و صادرات می‌شود.

شهرکی گفت: کروکودیل پوزه کوتاه ایران ارزش اقتصادی برای صادرات ندارد و از مجموع ۲۴گونه موجود در دنیا فقط پنج گونه ارزش اقتصادی برای پرورش دارند.

وی افزود: از میان این پنج گونه، پرورش گونه کروکودیل آسیای جنوب شرقی (تایلندی) در ایران انجام می‌شود که طول آن به هفت متر می‌رسد.

 

منبع: صداوسیما

ارسال نظر