|
کدخبر: 203736

بررسی مرکز تخصصی درمان اوتیسم

با توجه به آنکه آمار و تعداد والدینی که امروزه به مرکز تخصصی درمان اوتیسم مراجعه می‌کنند در حال افزایش است، احتمالاً شما نیز کنجکاوید که با فعالیت هایی که در مرکز تخصصی درمان اوتیسم صورت می گیرد آشنا بشوید. پس در ادامه همراه ما باشید تا با این کلینیک‌ ها آشنایی کامل پیدا کنید و اطلاعاتتان نسبت به بیماری اوتیسم افزایش پیدا کند.

 

بهترین دکتر تشخیص و درمان اوتیسم تهران

 

مرکز تخصصی درمان اوتیسم مربوط به چه بیماری هایی است؟

اوتیسم یا درخودماندگی نام یک بیماری است که مربوط به اختلال رشدی بسیار زیاد افراد می باشد که در این بیماری افراد ناهنجاری هایی در زمینه ارتباطات و زبان و رفتارها پیدا می کنند و تمامی ابعاد و جنبه های ارتباطی افراد تحت تاثیر قرار می گیرد. این بیماری بخش بسیار زیادی از مغز را دچار مشکل می‌ کند و باعث می‌ شود تا افراد در تعاملات اجتماعی خود دچار مشکلات زیادی بشوند. اختلال بیماری اوتیسم در پسران بسیار بیشتر از دختران دیده می‌ شود و پیش از سن سه سالگی رشد زیادی در مغز پیدا می کند.

بهترین مراکز درمان اوتیسم چه مراکزی هستند؟

بهترین مراکز درمان اوتیسم مراکزی هستند که روابط اجتماعی و مهارت های قالبی در رفتار افراد مبتلا به اوتیسم را بهبود ببخشند و به آنها کمک کنند تا آسیب هایی که در روابط اجتماعی آنها وارد شده است را بهبود ببخشند. همچنین مشکلات بسیار شدیدی که در پردازش و فعالیت مغز این افراد در زمینه ابراز هیجان ها به وجود آمده است را درمان کنند و سعی کنند تا افراد در زندگی خود به صورت طبیعی ظاهر شوند.

مرکز کاردرمانی اوتیسم کودکان

بهترین مرکز درمانی اوتیسم در تهران چه ویژگی هایی دارند؟

کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی اوتیسم کودکان مرکزی است که سعی کند تا علاوه بر بهبود این بیماری باورهای غلطی که مردم نسبت به افراد مبتلا به بیماری اوتیسم پیدا کرده اند را از بین ببرند. بسیاری از افراد گمان می کنند که این بیماران توانایی صحبت کردن یا ابراز محبت ندارند و یا با آنها ارتباط چشمی برقرار نمی کنند. چون فکر می کنند آنها توانایی تفکر ندارند و این افکار بسیار غلط است زیرا این بیماران از محبت و توانایی های زیادی برخوردارند و رفتار مردم در برابر آنها بسیار نادرست می باشد و باید افکار غلط آنها تغییر پیدا کند.

بهترین مرکز تخصصی درمان اوتیسم

هر مرحله از رشد بیماران اوتیسم مشکلات مخصوص به خود را دارد. برای مثال بهترین مرکز درمان اوتیسم باید به بلوغ بیماران اوتیسم توجه ویژه نماید و برخورد درستی که از خود باید در این مرحله نشان بدهند را به آنها آموزش دهند. ممکن است دگرگونی های فکری و روانی در این مرحله برای بیماران اوتیسم به وجود آید که اگر به آنها آموزش‌ های لازم داده نشود، شاید نتوانند که به این راحتی با این مسائل کنار بیایند. بلوغ انسان در مرحله بلوغ جنسی موجب تعیین شخصیت آنها خواهد شد و در این مرحله مرکز تخصصی درمان اوتیسم باید آموزش های لازم را برای آنها در نظر بگیرند.

مرکز تخصصی دکتر حسینی سیانکی برای بیماران اوتیسم شرایط بسیار ویژه‌ ای را در نظر گرفته است. تا آنها در کنار بهبود ذهنی و روانی در این مرکز بتوانند بر روی رفتارها و شخصیت خودشان تغییراتی ایجاد کنند و راحت‌ تر در جامعه حضور پیدا کنند تا بتوانند مانند افراد عادی از کارها و مشکلات خود موفق بیرون آیند و مانند دیگر اطرافیانشان به زندگی عادی خود بپردازند. متخصصین بسیار زبده ای که در این مرکز فعالیت می‌ کنند، رفتار درست با بیماران اوتیسم را آموزش دیده اند و با مهارت و دانش بالا با این بیماران رفتار می کنند.

مرکز گفتاردرمانی اوتیسم کودکان

متخصصین در مرکز فوق تخصصی درمان اوتیسم به چه پارامتر هایی می پردازند؟

این افراد زمانی که به بلوغ می رسند، نمی توانند راجع به مسائل جنسی با کسی صحبت کنند و درگیری های زیادی را در خود تحمل می کنند. سطح درکی آن ها به خاطر بیماری پایین می آید و نیاز دارند تا به آن ها آموزشات گسترده ای داده شود و اطلاعات کافی را دریافت کنند تا با درگیری های خود به راحتی کنار آیند.

در این مراکز به مهارت های کلامی افراد مبتلا به اوتیسم بسیار دقت می شود و سعی می شود تا از طریق ارتباط برقرار کردن از راه لمس و گفتار و حفظ حریم شخصی افراد، به آن ها آموزش های لازم داده شود تا بتوانند تغییرات بدنی خود را درک نمایند. در این مراکز برای افراد مبتلا به اوتیسم مکان‌ هایی در نظر گرفته می‌ شود که بسیار آرام باشد و افراد بتوانند در آن بر روی به دست آوردن مهارت های جدید تمرکز کنند و محیطی بسیار بدون اضطراب و آرام برای آنها در نظر گرفته شود.

در این مراکز از وسایلی مانند وسایل های کمک آموزشی استفاده می‌ شود تا با کمک گرفتن از نمودار و فیلم های آموزشی، سعی کنند تا بیان واضح و روشنی در آموزش خود داشته باشند و از این طریق درک درستی را در ذهن افراد مبتلا به اوتیسم ایجاد کنند تا آنها پیرامون تمام مسائل مهم مانند مسائل بلوغ جنسی، اطلاعات لازم و دقیقی را به دست آورند.

موضوعات مورد آموزش در مرکز درمان اوتیسم چیست؟

در مرکز تخصصی درمان اوتیسم آموزش زیادی به خانواده هایی که صاحب فرزندان اوتیسم هستند، یاد داده می شود و درباره آشنایی آنها با اعضای بدن و چگونگی رعایت بهداشتی و دادن آگاهی از چگونگی تولد نوزاد، اطلاعاتی را در اختیار خانواده‌ ها قرار می‌ دهند. این خانواده‌ ها باید نحوه چگونگی محافظت از خود و یا چگونگی رعایت بهداشتی بچه های خود و مهارت نه گفتن فرزندانشان را آموزش ببینند. آنها باید آگاهی جنسی و عزت نفس و استمنا را به بچه ها و فرزندان خود بیاموزند و آموزش های لازم را به آنها بدهند.

افرادی که دچار بیماری اوتیسم هستند باید بیاموزند تا احساسات خود را چگونه بروز دهند و نباید که احساسات خود را مخفی کنند. آنها باید معنی حریم شخصی را درک کنند و از حریم شخصی خود دفاع نمایند. آنها در مرکز تخصصی درمان اوتیسم به قدری تشویق می شوند که انگیزه کافی را برای انجام کارهای خود پیدا کنند و بتوانند تمامی فعالیت های خود را به تنهایی انجام دهند.

در مرکز تخصصی درمان اوتیسم به فرزندان شما در رابطه با نیازهایشان مانند حریم خصوصی آموزش هایی داده می‌ شود تا نسبت به جامعه و خانواده آگاهی بیشتری را به دست آورند. همچنین به آنها احترام زیادی گذاشته می‌ شود تا آنها متوجه بشوند که قبل از آنکه به جامعه وارد شوند، افرادی بسیار محترم می باشند. در این مرکز به فرزندان شما که دچار بیماری هستند گفته می‌ شود که رفتار آنها باید در فضاها و مکان های خصوصی چگونه باشد و باید در مکان های عمومی و خصوصی رفتار های متفاوتی از خود نشان بدهند. همچنین در این مرکز به خانواده ها و نزدیکان افرادی که دچار بیماری اوتیسم آموزش داده می‌ شود تا بتوانند ارتباط لازم را با این افراد برقرار نمایند.

این ها تنها قسمت کوچکی از وظایف متخصصانی است که در بهترین مرکز تخصصی درمان اوتیسم فعالیت می‌ کنند و شما زمانی که به این مراکز مراجعه می‌ کنید، متوجه میزان تخصصی که در کارکنان این مراکز وجود دارد خواهید شد و با اطمینان کامل فرزندان خود را برای درمان به آنها خواهید سپرد.

منبع: بهترین کلینیک کاردرمانی و مرکز گفتاردرمانی تهران

نویسنده: رپورتاژ
  • جمالی ارسالی در

    سلام مرکز بسیار خوب و بروزی هستش و درمان گرهای بسیار خوبی داره. پسر من از همین مر کز به مدرسه عادی راه یافت.

  • هاشمی ارسالی در

    سلام چه جالب من به طور اتفاقی الان اینجا رو باز کردم من چند سال پیش فرزندم رو این مجموعه میبردم و از عملکردشووون بسیار راضی بودم و مشکل اوتیسم فرزندم تاحد بسیار زیادی بهبود پیدا کرد و از زحمات دکتر حسینی عزیز تا عمر دارم ممنومم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها