|
کدخبر: 197110

کرونا ۲۰۲۲ فاجعه بعدی دنیا هست؟

برخی از متخصصان پیش بینی می‌کنند که در سال جاری، نوع جدیدی از کرونا ظهور پیدا خواهد کرد که به کووید ۲۰۲۲ معروف خواهد شد.

جامعه کرونا ۲۰۲۲ فاجعه بعدی دنیا هست؟

گزارش‌های جدید در مورد متغیر و سویه‌های کرونا که ممکن است در سال ۲۰۲۲ ظهور کند، نگرانی جهانی را برانگیخته است. به گفته پروفسور متخصص ایمونولوژی در یکی از برجسته‌ترین موسسات علمی سوئیس، ETH زوریخ، باید آمادگی‌ها و اقدامات احتیاطی دقیقی برای گونه‌های جدید کرونا وجود داشته باشد، زیرا می‌تواند خطرات قابل توجهی را به همراه داشته باشد.

به گزارش العربیه، نوع بالقوه این ویروس به نام Covid-۲۲ شناخته و گفته می‌شود که از نوع دلتا کشنده‌تر است، با این حال، باید توجه داشت که COVID-۲۲ یک بیماری واقعی نیست و فقط یک احتمال در آینده است، که این ایمونولوژیست پیش بینی می‌کند.

هیچ چیز به طور رسمی تایید نشده است

واژه COVID-۲۲ توسط دکتر Say Reddy، استاد سیستم‌های مصنوعی و ایمونولوژی در موسسه فناوری فدرال سوئیس در زوریخ ابداع شد، اما سازمان بهداشت جهانی و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) به طور رسمی این موضوع را تایید نکرده اند و فقط به هشدار‌های کارشناسان مبنی بر اینکه نوع جدیدی در سال ۲۰۲۲ ظاهر می‌شود و می‌تواند خطری بزرگ باشد، محدود می‌شود.

به گفته دکتر ردی، وضعیت به احتمال زیاد به شرح زیر است:

• کووید -۲۲ بدتر از کووید -۱۹ خواهد بود.

• به دلیل ظهور انواع جدید در چند سال آینده به بیش از یک واکسن نیاز خواهد داشت.

• واکسن‌های موجود فورا باید به روزرسانی شوند.

• به سرعت گسترش می‌یابد، که می‌تواند به همه گیری شدیدتری منجر شود.

• نسخه جدید می‌تواند محیطی را ایجاد کند که در آن نمی‌توان به واکسیناسیون تکیه کرد.

• این وضعیت می‌تواند مشابه انتظارات تعدادی از دانشمندان و متخصصان بهداشت در مورد ظهور Covid-۲۱ باشد که در حال حاضر متغیر دلتا نامیده می‌شود.

COVID-۲۰ و COVID-۲۱

از آنجا که همه انواع مختلف ایجاد شده در طول همه گیری COVID-۱۹ از نسب یا خانواده مشابه SARS-CoV-۲ اصلی بودند، آلفا، بتا، دلتا، دلتا-پلاس، گاما، لامبدا و سایر انواع نگران کننده هستند و نتیجه جهش‌های پیشرونده درژنتیک ویروس اصلی SARS-CoV-۲ هستند.

پیش از این، بسیاری از کارشناسان بهداشت عمومی معتقد بودند که این همه گیری تا سال ۲۰۲۲ پایان خواهد یافت، مشابه همه گیری آنفولانزای ۱۹۱۸، که به مدت سه سال ادامه داشت. اما این انتظار وجود دارد که انواع عفونی بیشتری در سال ۲۰۲۲ ظهور کند، زیرا تا زمانی که ویروس همچنان در حال تکثیر است، انواع جدیدی که می‌توانند شدیدتر باشند به احتمال زیاد ظهور می‌کنند.

نظرات انتقادی و مخالف

در مقابل، بسیاری از متخصصان بهداشت از این گمانه زنی دکتر ردی انتقاد و تأکید کرده اند که نمی‌توان پیش بینی کرد که در آینده در مورد ویروس SARS-CoV-۲ به ویژه با توجه به ماهیت غیر منتظره آن چه اتفاقی خواهد افتاد.

کارشناسان افزودند که مقامات بهداشتی در سراسر جهان فقط می‌توانند وجود انواع جدیدی از کووید -۱۹ را پیش بینی کرده و پیش بینی کنند که برخی از این متغیر‌ها بهتر یا بدتر خواهند بود و صحت هرگونه پیش بینی فقط در طول زمان تأیید می‌شود.

از زمان ظهور اپیدمی کرونا در چین در دسامبر ۲۰۱۹، بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ به طور رسمی در جهان ثبت شده است.

در حال حاضر روزانه حدود ۱۰ هزار مورد مرگ بر اثر ویروس در سراسر جهان ثبت می‌شود که بسیار کمتر از اوج ثبت شده در اواخر ژانویه (۱۴۸۰۰ مرگ روزانه) است، اما حدود ۳۰ درصد بیشتر از تعداد ثبت شده در ابتدای تابستان (روزانه ۷، ۸۰۰ نفر) است.

ایالات متحده آمریکا با میانگین ۱۲۹۰ مورد مرگ روزانه در هفت روز گذشته، کشوری است که بیشترین تعداد مرگ و میر جدید را در سراسر جهان دارد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر