|
کدخبر: 196485

واردات واکسن کرونا ۵ برابر می شود

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به افزایش محموله‌های وارداتی واکسن سینوفارم از هفته آینده، می‌گوید: محموله‌های وارداتی از ۱٫۱ میلیون دز به پنج میلیون دز می‌رسد.

جامعه واردات واکسن کرونا ۵ برابر می شود

مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین می‌گوید واردات واکسن نسبت به گذشته روان‌تر شده است و از هفته آینده به پنج میلیون دز واکسن در هر محموله می‌رسد.

در حال حاضر غالب واکسن‌های وارداتی به کشور از سینوفارم چین بوده و حالا رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین به تجارت‌نیوز می‌گوید از هفته آینده سرعت واردات بیشتر هم می‌شود.

در حال حاضر آنطور که معاون فنی گمرک ایران روز جمعه گفت تعداد واکسن‌های وارداتی از مرز ۲۸٫۸ میلیون دز گذشته. از این تعداد تاکنون حدود ۲۶ میلیون دز واکسن به مشمولان دریافت واکسن تزریق شده است.

محموله‌های وارداتی به پنج میلیون دز می‌رسد

حریری می‌گوید: «قرار شده محموله‌های وارداتی از ۱٫۱ میلیون دز به پنج میلیون دز برسد. قرار است از هفته آینده با هر محموله به پنج میلیون دز وارد کشور شود. تاکنون حدود ۲۰ میلیون دز وارد شده و به ۴۰ میلیون دز هم می‌رسد. مذاکرات با چین بسیار سازنده بوده و احتمالا این روند واردات حفظ شود.»

او ادامه می‌دهد: «مذاکرات به صورت پیوسته بین ایران و چین، مسئولان وزارت امور خارجه، هلال احمر و وزارت بهداشت به طرف چین ادامه دارد. البته بار عمده مذاکرات روی دوش وزارت خارجه است.»

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها