|
کدخبر: 191950

راه اندازی مرکز تزریق داروی رمدسیویر در این منطفه

شهردار منطقه ۵ گفت: با توجه به درخواست دانشگاه علوم پزشکی ایران، یک سوله برای تزریق داروی رمدسیویر در اختیار نظام سلامت قرار گرفت.

جامعه راه اندازی مرکز تزریق داروی رمدسیویر در این منطفه

محمودکلهری شهردار منطقه ۵ با اشاره به اینکه در پیک پنجم کرونا همه باید پروتکل‌های بهداشتی را با شدت بیشتری رعایت کنند، افزود: متاسفانه با شیوع گونه جدید این بیماری سرعت سرایت آن بالا رفته و در این شرایط لازم است تا هموطنان پروتکل‌های بهداشتی را با دقت بیشتری رعایت کنند. از سویی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز با ازدحام روبرو شده که در این راستا نهاد‌های مربوطه باید از هر کمکی برای بهبود این شرایط دریغ نکنند.

وی با بیان اینکه منطقه ۵ در راه مقابله با بیماری کرونا و کمک رسانی به نظام سلامت پیشتاز بوده است، تاکید کرد: علاوه بر مراکز واکسیناسیون قبلی در سوله‌های مدیریت بحران، بیمه و سازمان برنامه و ساختمان‌های اداری پارک ترافیک، یک مرکز خودرویی نیز با همکاری اورژانس در خیابان خلیل آبادی راه اندازی شد که در این راستا برای تسریع و بهبود روند واکسیناسیون شهروندان مقابل بیماری کرونا و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به واکسیناسیون خواهند پرداخت که این مرکز برای اولین بار در منطقه ۵ راه اندازی شده است.

کلهری افزود: با توجه به پیک پنجم کرونا و با توجه به درخواست دانشگاه علوم پزشکی ایران و با هماهنگی‌های لازم، سوله سرداران واقع در کوهسار در اختیار نظام سلامت بابت تزریق داروی رمدسیویر قرار گرفت.

وی ادامه داد: این مرکز دارای ۷۰ تخت بیمارستانی است که هر بیمار به طور متوسط یک ساعت و نیم در این مرکز مورد مداوا قرار گرفته و ترخیص می‌شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، کلهری در پایان گفت: نوبت دهی برای این مرکز به صورت اینترنتی است که هم از ازدحام جلوگیری کرده و هم سرعت درمان و رسیدگی به امور بیماران را بالا می‌برد که امیدواریم با این اقدام کمک شایانی به چرخه مبارزه با بیماری کرونا و کاهش موارد بستری شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها