|
کدخبر: 176648

اعلام محدودیت‌های تردد در تعطیلات نیمه خرداد

کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا جزئیات محدودیت های سفر و تردد در تعطیلات نیمه خرداد را تشریح کرد.

جامعه اعلام محدودیت‌های تردد در تعطیلات نیمه خرداد

با توجه به پشت سر گذاشتن موج چهارم کرونا و روند نزولی ابتلا و فوتی‌های ناشی از کووید۱۹ در چند روز اخیر، تعطیلات پیش رو موجب نگرانی مسئولان ستاد ملی کرونا شده و به همین منظور با اطلاع رسانی در مورد مشاهده موارد ابتلا به ویروس خطرناک هندی در بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و احتمال بروز پیک پنجم با توجه به سفر‌های احتمالی هموطنان در این چند روز تعطیلات، محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده است. 

پیش‌بینی می‌شود در روز‌های ۱۲ تا ۱۷ خرداد، بین یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار وسیله نقلیه بین استان‌های کشور تردد داشته باشند.

به همین منظور، طبق اعلام کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، منع تردد سفر بین استانی بدون توجه به رنگ بندی شهرها، از ظهر امروز ( چهارشنبه، ١٢ خرداد) به مدت پنج روز تا ١٢ ظهر روز دوشنبه ، ١٧ خرداد اعمال خواهد شد.

همچنین این کمیته دستوراتی مبنی بر اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای تحقق مصوبه ممنوعیت سفر و اعمال جریمه، در تعطیلات نیمه خرداد  را به نیروی انتظامی ابلاغ کرده است.

بنابر اعمال طرح هوشمند مدیریت محدودیت‌ها، وسایل نقلیه شخصی غیرمجاز در شهر‌های قرمز و نارنجی جریمه خواهند شد. مبلغ این جریمه، در شهر‌هایی با وضع قرمز، یک میلیون تومان و در شهر‌های با وضع رنگ نارنجی و زرد ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

در طول این بازه زمانی برای شهر‌های زرد، برای یک بار جریمه ۵۰۰ هزار تومانی اعمال خواهد شد. به طور کلی محدودیت‌ها بیشتر متمرکز به محدودیت‌های استانی است.

بنا بر اعلام این کمیته، خروج پلاک‌های بومی و ورود پلاک‌های غیر بومی «به» و «از» شهر‌های دارای وضعیت قرمز، نارنجی و زرد ممنوع است و متخلفان مشمول اعمال قانون خواهند شد.

در مورد تردد وسایل نقلیه شخصی در شب نیز، تردد کلیه وسایل نقلیه شخصی در ساعات ( ۲۲ شب تا ساعت ۳ بامداد) ممنوع است و رانندگان متخلف مبلغ ۲ میلیون ریال جریمه خواهند شد.

اما در این بازه زمانی مشخص شده، سفر با حمل و نقل عمومی بلامانع است و خودرو‌های عمومی، انتظامی، امدادی، درمانی، خدماتی، حمل کالا‌های اساسی، شامل اعمال ممنوعیت سفر و تردد نیستند و ممنوعیت اعلام شده، سفر با سیستم حمل و نقل عمومی (هواپیما، اتوبوس و قطار) را در برنمی‌گیرد.

طبق اعلام روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، تمامی سفر‌های جاده‌ای در بخش حمل ونقل عمومی با رعایت کامل دستور العمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی انجام می‌شود.

سخنگوی انجمن سینماداران نیز از تعطیلی سینما‌های سراسر کشور در روز‌های جمعه، شنبه و یکشنبه (۱۴ و ۱۵ و ۱۶، خرداد) مصادف با رحلت امام خمینی (ره) و شهادت امام جعفر صادق (ع) خبر داد .

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها