|
کدخبر: 189199

واکنش جهرمی به تصویب طرح فیلترینگ فضای مجازی

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در واکنش به طرح موسوم به «صیانت از حقوق کاربران» در کانال تلگرامی خود نوشت: به نظر نمی‌رسد به واسطه طرح صیانت، در کوتاه مدت شبکه‌های اجتماعی فیلتر شوند اما مکانیزم پیش‌بینی شده در این پیش‌نویس و ترکیب کمیسیون‌ها تعریف شده در آن احتمال اعمال محدودیت گسترده بر پهنای باند پیام‌رسان‌ها و حتی اعمال فیلتر را به شدت افزایش داده است.

چون سوالات مکرری درباره مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی از بنده پرسیده شد، این توضیحات را برای استحضار شما عزیزان منتشر می‌کنم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی، «ضرورت» طرح صیانت از حقوق کاربران و حمایت از خدمات پایه شبکه‌ملی اطلاعات را تایید و حق تصمیم گیری خود برای قانون‌گذاری را به یک کمیسیون تفویض کردند.

هر چند پرداختن به حکمرانی سایبری ضروری است و در جامعه در حال رشد مجازی، وضع قوانین و چارچوب‌های دقیق و مناسب می‌تواند باعث رشد اقتصاد دیجیتال و بهبود رضایت عمومی شود، اما از دیدگاه من، آخرین پیش نویس منتشر شده، نه تنها نظامی را برای حکمرانی سایبری کشور ایجاد نمی‌کند، بلکه نظام حکمرانی فضای حقیقی کشور را هم تضعیف خواهد کرد.

اختیارات دولت و شخص رییس جمهوری به کمیسیونی فراقوه‌ای واگذار شده که قدرت بالاتری از دولت دارد و ریاست آن با رییس جمهور هم نیست. حتی امکان نظارت نمایندگان مجلس بر عملکردها در این حوزه هم ضایع شده است.

در صورت تصویب این پیش‌نویس، حتما با بی‌نظمی بیشتری در حکمرانی کشور مواجه خواهیم بود.

 

منبع: ایرنا
  • ضحا ارسالی در

    جهرمی خودش باعث بی نظمی کشوره...
    ح الا انشالله برای دوره دوازدهم رفت هم
    اینترنت کنترل میشه هم جرائم اینترنتی کم میشه هم کشور شبکه اطلاعاتیش منظم میش ه....البته برای ایشون هم آرزوی موفقیت می کنم وازاندک زحماتی که کشیدن ممنون...انشا لله شاهدحضورایشون بالای دکل برق فشارقوی یاتوی پست برق باشم....به هرحال ایشون کار شناس برقه؟!

ارسال نظر