|
کدخبر: 186223

تزریق بیش از ۷ و نیم میلیون دُز واکسن کرونا

متخصص بیماری‌های عفونی از احتمال افزایش فوتی‌های ناشی از کرونا در روز‌های آینده خبر داد.

"سیدعلی دهقان" با حضور در برنامه "تیتر امشب" با بیان اینکه این ویروس نسبت به گذشته قوی‌تر و مسری تر شده است، گفت: شرایط عادی نیست، ویروس نسبت به گذشته قوی تر، مُسری‌تر و درگیری بیماران با این ویروس طولانی‌تر و شدیدتر است.

متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه پیک پنجم خیلی شدیدتر از پیک چهارم است، افزود: روند بیماری در پایتخت به شدت افزایشی است و اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود شاهد مشکلات بیشتری در حوزه سلامت خواهیم بود.

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: تاکنون بیش از ۷ و نیم میلیون دُز واکسن کرونا در سراسر کشور تزریق شده و ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دُز دوم واکسن را هم دریافت کرده‌اند.

وی افزود: واکسیناسیون گروه‌های هدف تقریبا به بالای ۱۲.۵ درصد رسیده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه فردا و پس فردا محموله جدید واکسن کرونا وارد کشور می‌شود، گفت: در هفته‌ پیش رو محموله‌های جدید واکسن‌های داخلی تحویل وزارت بهداشت می‌شود.

جهانپور با بیان اینکه ظرفیت شبکه بهداشت فراتر از ۵۰۰ هزار دُز است، اضافه کرد: تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار دُز واکسن داخلی تحویل وزارت بهداشت شده است.

وی گفت: از اوایل مردادماه هفته‌ای یک میلیون و ۲۰۰ هزار دُز واکسن از شرکت شفا فارمد دریافت می‌کنیم.

سخنگوی سازمان غذا و دارو بیان کرد: به دستور وزیر بهداشت، در جزایر خلیج فارس به غیر از کیش و قشم، واکسیناسیون حتی به افراد بالای ۱۸ سال تسری پیدا کرده است.

جهانپور گفت: واکسیناسیون بالای ۵۰ ساله‌ها در استان‌های بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی آغاز شده است.

وضعیت پایدار کرونا در استان سیستان و بلوچستان

سید محمد هاشمی شهری، رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با اقدامات و کمک‌های نیرو‌های نظامی، وضعیت بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان تقریبا کنترل و پایدار شد.

 

منبع: شبکه خبر

ارسال نظر